FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Utomhusföretaget Clear Channel har i dag en annons ute på budgivningssajten Tradera. Där kan spekulanter bjuda på 265 bakbelysta ytor i centrala Stockholm. Något som ger cirka 10 miljoner kontakter enligt Clear Channel.
Läs mer >> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Verkade faktiskt intressant ända tills man upptäcker att någon sitter och bjuder över sig själva hela tiden. Får en att fundera
Budhistorik Vem skulle bjuda över sig själv 10 gånger på raken och höja priset ytterligare 20k? Priset är absolut inte orimlig men det verkar ologiskt att självmant driva det uppåt från köparens position. Finns inga kopplingar mellan företagen va? ;-) Visa musklerna lite och försöka sig på att få uppmärksamhet troligen. Men det får ju en att fundera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() är ett bud på 100kr, mitt maxbud är 500kr Så kommer mitt bud att synas som 110kr, bjuder någon annan 120kr så ökas mitt budtill 130kr, bjuder någon annan sen 490kr så blir mitt bud 500kr. Bjuder ytterligare någon annan på denna med 600kr så leder han auktionen men budet som syns då är 510kr. sen är det samma visa hela tiden. Du behöver aldrig betala mer än vad någon annan är beredd att ge ![]() Mer om maxbud |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Svar till Jonas:
Hehe, använder inte Tradera i vanliga fall så du har säkert rätt men rent logiskt borde motbudet visas i historiken om det är fallet att någon faktiskt bjöd emot? Kanske dags att gå med i striden snart ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det vore intressant att veta hur mycket samma kampanj kostar till ordinarie pris.
Om det nu finns ordinarie pris i någon bransch alls... /Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som de fick lite kalla fötter...
Citat:
<!--QuoteBegin--Tradera Tillagt i objektsbeskrivningen 8 dec 09:36 ... Produktionskostnad för kampanjmaterial tillkommer.[/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kollar man deras prislista så kostar HELA stockholmsutbudet av tavlor (734 st) 1.98 Mkr. det var ju ungefär en tredjedel som auktionerades ut, så logiskt borde ju priset vara runt 600.000 spänn.... så just nu betalar vinnaren ca 10% av värdet...bra affär, synd att det inte gällde vecka 20. för då hade jag nog fan gått med i striden
![]() Hmm hittade lite fler alternativ, och detta verkar stämma med antal tavlor samt typen av de tavlorna som auktionerades ut, i så fall är priset 754.000 sek! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hela prislistan hittar ni : Här (PDF 54 sidor)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sålt för 100 100 kr
/ Alltså över 100 tusen |