Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

IIS tar över .SE?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-12, 18:33 #11
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Dec 12 2006, 16:50
Ironiskt även att det är samme person som nu uttalat att "Vi har genomfört en marknadsundersökning som visar att våra kunder är beredda att betala 1000-2000:- om året för sin domän" (Internetdagarna 2006)
Haha, det var det värsta jag hört. Vilka idioter har de intervjuat då. De som köper domäner från alla blufföretag eller?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-12, 22:37 #12
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by Wojt@Dec 12 2006, 19:33
Haha, det var det värsta jag hört. Vilka idioter har de intervjuat då. De som köper domäner från alla blufföretag eller?
Tror snarare att det handlar om värdet på domänen snarare än att de vill betala så mycket som möjligt.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-12, 23:07 #13
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by jokkoapa@Dec 12 2006, 16:50
Personligen har jag uppfattningen att Danny Aerts är det bästa som skett IIS på överskådlig tid, men han har/kommer få det tufft tack vare den historiska ryggsäck som IIS bär med sig som "TEKNIKNÖRD-organisation" i all möjlig bemärkelse med total avsaknad av marknad- och affärstänk, Att då efter många års "gratis-är-gott-filosofi" - helt byta spelplan och köra efter parollen "nu ska vi tjäna pengar !"..kräver sin lyhördhet och även möjlighet att omvärdera åsikter. Detta är givetvis även något som satt sin prägel på ombudsledet och hur de uppfattar IIS olika budskap och slutenhet.

Att IIS marknadsför TLDn .SE och förstärker varumärket ser jag långt ifrån som fel, men att glömma VAR dom ska kanalisera uppkommet intresset är "knas" !
(Sen har jag pekat i andra trådar på wn om saker jag anser kunde gjorts bättre vad gäller den aktuella marknadsföringen)

Att nu Danny Aerts avser göra en "egen tolkning" vad gäller innebörden av en Registry-Registrarmodell, när han på vant VD-manér börjar tala om sin rätt att avgöra "detaljer" .. tror jag tråkigt nog kommer bli förödande för utvecklingen av .se som TLD om han inte inser att HAN måste närma sig ombuden och inte tvärtom.

Ironiskt även att det är samme person som nu uttalat att "Vi har genomfört en marknadsundersökning som visar att våra kunder är beredda att betala 1000-2000:- om året för sin domän" (Internetdagarna 2006), som under 7 års tid styrt det ombud som som med hjälp av tecknade lejon och giraffer sålt .se-domäner för 99:-(124:- ink) och varit en bidragande spelare till den nedåtgående värdespiralen för .se som gjort den till freebie och lockvara för webbhotellen.

Inget är ju hugget i sten..men tydlighet är nog bra för ALLA parter..
Låt mig fråga, när registrerade du DIN FÖRSTA .SE domän som du själv ägde?
Denna gubbe som är VD är av samma dynga som år efter år suttit i IIS.
Och den gamla dyngan finns tyvärr kvar i andra positioner fast med andra titlar
som helt saknar grund för IIS´s verksamhet.

(varför jag frågar när du registrerade din första domän beror på
att alla på WN verkar så kunniga om allt, konstigt nog så
var vi bara ett fåtal som registrerade domäner för flera år sen
och som vet hur det såg ut då och förstår skillnaden från då och nu.
med ett fåtal så menar jag att jag skulle kunna räkna
alla på WN som registrerade domäner 2000- på mina fingrar).

IIS/Nic.se har bara haft en VD som varit kvalificerad, han låg tyvärr
flera ljusår framför styrelsen av IIS vilket var ett problem - pga deras egon.
En man med visioner....

REDIGERAD
Personangrepp och eventuellt förtal hör inte hemma på WN. Delar av bortredigerat material strider också mot PUL
#jonny
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-13, 01:30 #14
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Johan H - Jag känner det inte direkt som utvecklande med snoppmätartävlingar..
Men för att blidka din bitterhet en smula; 1995-04-12 godkändes den första .se-domänansökan jag var involverad i och har sedan dess registrerat en nätt liten samling domäner under såväl kända som okända tlder.
Men på vilket sätt skulle det vara relevant för vilka åsikter jag (och andra har) kring IIS idag och igår ? Knappast någonting alls skulle jag säga. Men du verkar mest vara störd över att någon på wn har något positivt att säga eller sätter förhoppningar till IIS.

[REDIGERAD, se inlägget ovan #jonny]

Men vad gäller den kvalificerade VDn, håller jag med om att det var extremt olyckligt och anser att han nu inte kommer till sin rätt !
Däremot har du fel i att den nye VDn skulle vara "samma samma" eller "en i gänget" - påstår du det, så vet du knappast någonting om denne "gubbe". Och jag står fast vid att han kan visa sig vara mycket bra.. Du kanske skulle ringa upp och "chitchatta" lite med honom !?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-13, 23:06 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Min första .se domän måste ha varit nångång på 90-talet. Man gjorde whois-uppslag direkt mot en whois-server, inget webbgränssnitt tror jag fanns och bekräftelsen på domänregistreringen kom från Björn. Det var tider det. Men visst var det IIS redan då?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-14, 00:55 #16
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Dec 14 2006, 00:06
Min första .se domän måste ha varit nångång på 90-talet. Man gjorde whois-uppslag direkt mot en whois-server, inget webbgränssnitt tror jag fanns och bekräftelsen på domänregistreringen kom från Björn. Det var tider det. Men visst var det IIS redan då?
Nej, björn lämna över det hela till IIS efter några år.
Ska svara dig imorrn jokk.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017