FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet att det gjorts liknande försök tidigare, men kanske det skulle vara intressant att på ett strukturerat sätt testa av ett urval whois-servrar och eventuellt registrarer för att se ifall någon och i så fall vem som läser av loggarna och registrerar sökta domännamn. Ett eller kanske flera förhållandevis "möjliga" påhittade ord som ett gäng från detta forum söker efter borde kanske ge napp?
![]() Omöjligt att göra helt vetenskapligt korrekt men ändå intressant. Expertisen får yttra sig i om det är genomförbart eller inte samt om resultatet är intressant eller inte ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett påhittat häftigt produktnamn som låter väldigt mycket "brand" och $ vore i så fall effektivast. Jag tror inte att så många nappar på korvkaka.com t.ex.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är på. Säg bara till när och vilket namn som gäller samt sökfrekvens och ev. registrar.
Problemet är väl bara att någon "provsmakare" kanske hänger här på WN också...? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag är också på att testa de olika whois tjänsterna och se vilka som snor "våra" domäner :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Låter intressant, jag är också på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Finns en känd aktör som just sysslar med "Whois spying" http://domibot.info <- Där finns lite mer fakta..
Kan tänka mig att hjälpa till här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vid större ett seriöst experiment hjälper jag gärna till, har även lite resurser som går att använda för ändamålet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag medverkar gärna.
|