FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick precis ett bud på en domän som jag har till salu. Budet är väl inte riktigt så högt som jag hade önskat (222 USD) men jag funderar på att acceptera. Till min förvånad så ser jag att Seda vill ta ut 100 USD i avgift för försäljning(!). Är det rimligt att ta ut nästan 50% i avgift? Om man nu ändå accepterar Sedos avgift, vad tar de sedan för att överföra pengarna från mitt Sedokonto till min bank, har jag överhuvud taget några pengar kvar efter försäljningen?
/[email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nja det är kanske dyrt, men du har ju själv accepterat detta då du listade din domän.
(prislistan) Då sedo först överför domänen till sitt eget konto, och sedan till slutkunden så har de kostnader för detta, och sedan escow tjänsten och deras personal som är inblandad i varje försäljning, det blir dyrt om man säljer billiga domäner |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad jag kan se så står det 10% av beloppet. Eller läser jag fel ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
du läser tyvärr fel.
det står: 10% of the sales price [ minimum 100€ / 70£ / 100$ ] vilket betyder att minsta avgift du får betala är $100. edit:snabbast! B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
10 % av priset eller minimum 100€ / 70£ / 100$. Förutsatt att det är en .se domän du säljer då. Det framgår ju väldigt tydligt på den sidan som magic länkar till. Sen kan jag hålla med om att det låter dyrt.
Edit: magic var snabbare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
.co.uk/.org.uk/.me.uk****/.fr/.es/.ca/se/.pl
10% of the sales price [ minimum 100€ / 70£ / 100$ ] edit: ännu långsammare.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Aha! Nu trilla poletten ner
![]() Edit: Tycker fortfarande det är dyrt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sålde nyligen en .nu via Sedo. Slutbudet hamnade på 300 USD. Fick ut 150 om jag kommer ihåg rätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker själv det är alldeles för hög avgift. Avslog nyligen ett (väldigt litet bud förvisso) men ändå ett bud just pga av alldeles för hög avgift.
Är helt överygad om att fler domäner skulle kunna köpas och säljas utan denna höga avgift. Är väl bara att hoppas att köparen gör en whois och mailar privat istället ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan alltid parkera ditt domännamn hos sedo.
Från deras hemsida: If your domain is parked with Sedo, you pay only a flat 10% of the sales price-- no more 35 GBP /50 EUR minimum commission! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|