FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man inte vill visa vart man får sina länkar ifrån, och under förutsättning att man länkar från egna siter, så är det väldigt enkelt att gömma dem.
Alla använder idag MSN och Yahoo för att utforska inkommande länkar. Som alla vet visar ju Google endast ett axplock av de länkar som G känner till. Så om jag inte vill visa upp för alla andra vart jag får mina länkar ifrån så ser jag bara till att MSN och Yahoo inte indexerar länksidorna. Då kan jag få bra ranking hos Google samtidigt som jag inte avslöjar vart jag får länkarna ifrån. Menar inte att "jag" gör detta. Kändes bara enklare att skriva i jag-form. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så här misstänker jag att han har gjort: Han har en massa stora och välbesökta sajter med hög PR. Från de sajterna länkar han vidare till några nystartade bloggar med nyckelorden i domännamnet. Bloggarna länkar vidare till hans tävlingssajt.
Angående din teori: Vore det inte dumt att honom att hindra MSN och Yahoo från att indexera hans stora och välbesökta sajter? Det skulle ju isåfall innebära att han inte får några besökare från MSN och Yahoo? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är det så att han i så fall går miste om dessa. Men om siterna inte har något egenvärde utan enbart är länkfarmar för att boosta sidor i Googles SERP så...
Nu säger jag inte att han gör på detta sätt, uten endast att man kan göra så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja
Han använder sig av social bookmarking siter typ del.icio.us och liknande. Det finns färdiga program och script som kan lägga till din site på X antal sidor på samma gång typ. Sen kör du detta script lite då och då så att du hela tiden har nya länkar uppe... sen finns det väldigt många siter som i sin tur läser av RSS från tex del.icio.us technorati.com mfl för att publicera på sin egna site - och vips får du kanske 50 gratis inlänkar om dagen om du ligger i :-) Det betyder även att han får väldigt många länkar från siter som är stora och trusted. Postar du smart på t.ex. del.icio.us kan du få 10 PR5 inlänkar på en dag. En fördel med denna teknik är att eftersom allt kategoriseras med tags så finns det alltid "relevant" info på den sidan som länkar till honom - och det gillar sökmotorerna antar jag. Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
*host*spam*host*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sen hur ledaren i tävlingen gör har jag ingen aning om - han är ganska smart iaf ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man pingar technocrati för att få vara med i deras sökmotor över artiklar. Grejen är väl att om det är rent påhittat material (dvs tävlingsentryn i en tävling) så ... ööh.. ja. Det känns inte så relevant att fylla technocrati med sånt
![]() Särskilt då inte om man postar till del.icio.us etc fler än EN gång. Att ha flera konton på del.icio.us, digg etc är per definition spam enligt mig. Det kan ha att göra med att jag inte har orkat göra det själv? Om det är ens främsta marknadsföringsstrategi så har man nog andra problem än att det är spam... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Johan som har gjort knuff.se, nyligen.se mfl tillåter inte att en sida bara är skapad för seo. Då stängs den av från knuff och de andra..
Så borde det självklart vara! Tur att Technorati har nofollow på de länkar som läggs där i alla fall, även om det såklart går att utnyttja i ett längre perspektiv (som tidigare nämnts). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|