Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domän stulen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-04, 13:28 #1
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Jag beställde en domän den 30 november hos Loopia som bygger på information som endast ett fåtal människor kan ta del av. Om man däremot ser domännamnet kan i stort sett alla lätt räkna ut att vad det är och att den kommer bli mycket värdefull.

Jag betalde denna först igår (3 december) då i stort sätt ingen annan kan känna till namnet och kände därför ingen brådska. Idag till min förskräckelse ser jag att jag inte fått den och har bara mig själv att skylla. Någon annan köpte den under gårdagen och jag börjar fundera lite på om det är ren slump egentligen då jag sett det hända innan.

Några whoissidor och loopia kan ha sett att jag gjort sökningar på detta domännamn. Man börjar fundera på om det finns någon som sitter och granskar sökningar (beställningar?) för att ta bra domäner.

Denna domän är såklart redan borta och ska försöka köpa loss den med förhoppning om att killen inte inser dess värde. Men i framtiden bör man kanske tänka över vilka sidor man gör sökningar på? Var vågar man kolla om domäner är lediga, var vågar man göra whois?

Är jag paranoid efter att haft oturen med sånt här ett par gånger eller vad anser ni?
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017