FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Nykomling
|
Webbutiken har blivit avstängd
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
WizKid, det har framkommit uppgifter om företaget som gjort att vi har en juridisk rätt att få stänga ner deras e-handelslösning. Först när de bryter en eller flera punkter i vårt avtal har vi rätten att stänga ner dom, inte tidigare. De har även betalt sin faktura, vilket är mycket ovanligt för någon som bluffar. (Endast några få tusenlappar stor) Vi agerade så fort som var juridiskt möjligt, men vi kan givetvis inte stänga ner en sajt bara för att någon ropar "bluff", det kan ju vilken konkurrent som helst göra... -> Jag har sett i några forumtrådar att det vinklas till att "Starweb var med även på denna bluffen", vilket givetvis är ett uttalande från någon sur kund, konkurrent till oss eller dylikt. Vi har aldig något att göra med våra kunders försäljning, varor, reklam/marknadsföring eller annat utan håller ENBART i den tekniska lösningen och driften till densamma. 99% av samtliga våra kunder är seriösa företagare som driver sitt företag och webbutik på ett seriöst sätt, men givetvis kommer det tyvärr en och annan bluffmakare. Mellan 1-2st per år skulle jag uppskatta av alla de kunder som startar igång en webbutik hos oss. Detta är inget som är unikt för Starweb, utan det är säkerligen exakt likadant för våra konkurrenter. Detta verkar inte heller ha med våra låga priser att göra, då de som vill bluffa ofta gör det seriöst (annars har vi redan upptäckt dom innan de hinner komma igång) och hyr då en större butik, många tillbehör ev. kortbetalning m.m och kommer då upp i ungefär samma summa som några av våra lite dyrare konkurrenter tar ut för sin butik. Vi gör alltid en kreditupplysning på alla företag som vill starta igång en webbutik hos oss. E-outlet är ett AB och därmed en egen juridisk person, och det är ju företaget i sig som förbinder sig till avtalet, ej personerna bakom. Det var även därför som Paynova godkände företaget i fråga först, men vi varnade dom för att det kunde handla om en bluff, och då valde de istället att avvakta med E-outlet. Bluffmakare finns överallt, både på internet och i "verkligheten" alla företag som har hyfsat med kunder stöter förr eller senare på dom. Tyvärr är jag är övertygad om att vi nästa år kommer ha minst en ny "e-outlet" fast då under ett annat namn. För er som inte vet vad detta handlar om, här finns lite länkar: http://di.se/Index/Nyheter/2006/11/30/2124...0.htm?src=xlink http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.as...px?PostID=42524 http://www.idg.se/2.1085/1.83710 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=593467 http://sydsvenskan.se/ekonomi/article199887.ece Mvh Johan Lindstedt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var något skumt på 'g' när "Hifisat Sweden" skickade annons-material till oss på cd-rom via posten :blink:
Och mycket riktigt betala de inte fakturan och försvann. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|