Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google foersaemrar svenskan! :(

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-24, 02:10 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Hej,

Kalla mig språkfetischist men jag dras med irriterande problem när jag dels försöker få min sida på rätt svenska och dels försöker sökmotoroptimera den. Nånting som inte alltid går ihop men jag tycker det borde det.

Som jag förstått det rätt (och som min erfarenhet visar) och man vill ha en sida om som handlar om att köpa älgkött så är det mest optimala man kan ha är URL:en:

www.koepa-aelgkoett.se

med bindestreck och idiotstavning alltså eller ännu värre www.koepa-aelg-koett.se om man vill se till att folk ska hitta en för frasen köpa älg också. Vill man däremot ha en vettig URL finns det ju ingen vettig människa som använder den adressen.

www.kopaalgkott.se

däremot får i bästa fall träffar på frasen "ko på en algkotte", men är betydligt vettigare. Det här går ju inte ihop, man måste ju välja: antingen Google eller människor, och så ska det inte behöva va ju.

Jag vill varken tvingas amerikanisera svenskan (aa, ae, oe) eller, hujedamej, be höva an vända sär skrivningar för att få vettiga träffar på mina sidor.

Vad tycker ni om detta? Hur resonerar ni? Om ni bara fick välja en domän för er köpaälgkötts-sida, vad skulle ni då välja?

/Christoffer

Ps. Och NEJ jag inte håller för närvarande på att bygga upp ett stort imperium för att kränga älgkött över nätet till Japan. Det kanske vore en idé förresten. Rökta älghjärtan med A-post
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017