FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som har testat, och har feedback på, motellet.se? Jag är för tillfället på jakt efter webhotell, och upptäckte nyligen att motellet.se har ett väldigt generöst erbjudande till studenter. Delge gärna eventuella erfarenheter av webhotellet i fråga här!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Efter en snabbtitt på motellet . se så erbjuder de ju inget att hänga i julgranen. Är du i maskopi med dem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Me like oprovocerade påhopp. Nej, jag är inte i "maskopi" med dem. Däremot har jag vart på jakt efter ett stabilt och samtidigt billigt webhotell länge nu. Har märkt en (självklar) tendens att de dyrare webhotellen erbjuder bättre speed och uptime, därför reagerade jag på motellets studenterbjudande på 75% rabatt om man bokar deras dyraste paket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har anpassat lite sidor som ligger på motellet åt en kompis företag och har bra erfarenheter. Eller rättare sagt - jag har inte stött på några särskilda problem vad gäller drift eller prestanda på burk och nätverk. De är väl helt ok om man säger så.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var varken oprovocerat eller ett påhopp, allra minst det sistnämnda
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
motellet.se är registrerat med Ballou Internet Services AB som ägare och DNS-servrarna ligger på Ballous nätverk. Det tycker jag är lite märkligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Detta är en vanlig metod inom affärsvärlden, segmentering alltså. (ICA vs Euroshopper, ICA vs Netto, osv osv) Maximera vinsten medan kunden vill maximera sin nytta, som nationalekonomerna så fint uttrycker det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske är återförsäljare åt ballou?
/empty |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*ler*
Riktigt skojigt upplägg faktiskt. Kul affärs idé och kul med lite nytt perpektiv på webhotell branschen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|