FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte bygga upp en svartalistan över oseriösa företag
som aldrig betalar... bygger den på : dollars.tk Nåt intresse ? Hjälpa till? /Razta |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och du har tillstånd för den verksamheten ?
Ett gott råd bara kan bli dyrt annars.... Finns ett brott som kallas vårdslös soliditetsupplysning.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
svartalistan.com finns ju redan. Behöver vi en till?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker det låter som en strålande ide. Även om svartalistan finns, så vad händer om den skulle läggas ner? Bra att kanske ha en till som ett backupp alternativ. Jag kan ett par företag som jag haft o göra med, som skulle platsa fint på en sån lista...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Annars är ju svartalistan.com tillsalu, du kanske kan köpa den.
Bättre att utveckla den och göra den bättre... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Är skulden klar och förfallen ??? Vem avgör vad ? Ex v UC skuld sänd till KFM tappar borgenär målet tas anmärkningen bort. Som synes så kan de vara stora risker med det om man nu skall gå in på betalningsförmåga.... BrB (1962:700) 5:1-2§§ Vårdslös soliditetsupplysning i b l a doktrin och rättsfall så som. NJA 1947 s 21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
startar du den listan så kan du sätta upp 70% av alla pizzerior och 10% av alla kiosker, för de betalar "ALDRIG" Vet inte hur mycket förlust vi har gjort pga dessa bluff beställare....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle det inte vara bättre med en "vita listan"?
Där länkas det till seriösa sidor och om ett företag missköter sig så åker han bort. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|