Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nätt förtjänst på nätet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-24, 01:08 #11
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Kul tråd!

Det går inte en dag utan att jag tänker på att säga upp mig och satsa helt på hemsidor. Tanken att flytta till ett billigare land där jag kan leva på mina småsummor till den dag då jag är multimegamiljardär och kan flytta hem igen, föresvävar mig Det är lite surt att mitt vanliga välbetalda jobb tar bort så mycket tid från mina småsummor!

Håller för övrigt med övriga talare. Legot är kul. Känslan av att tjäna pengar passivt är vanebildande, framförallt med känslan av att man aldrig vet riktigt när man råkar boosta. Komma hem en dag och en sida varit med i Aftonbladet och man tjänar ett par tusen på en dag. Känslan av att det hela tiden går bättre och bättre. Det är vad som får mig att sitta uppe till 1.00 varje dag för att gå till jobbet med ringar under ögonen i alla fall!

Affiliate-sidor hmmm... Det kanske vore nåt att expandera mitt lilla imperium med!
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-24, 10:12 #12
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Originally posted by grazzy@Nov 23 2006, 22:43
Knappast. En lyckad affiliate-sida kan stå och ticka pengar varje månad åt dig utan att du överhuvudtaget lyfter ett finger. Det är passiv inkomst - inget som hindrar dig från att jobba lager eller som jag koda mera. En affiliate-sida kan nästan vem som helst göra i frontpage, det gäller bara att hitta rätt nisch och hamna NÅNSTANS i serpsen på position 1-5. Det är en kombination av tur, skicklighet och vilja.
Du missförstod mig nog lite. Givetvis är det fint med sidor som bara ligger och drar in lite pengar varje månad utan speciellt mycket jobb. Om man är helt grön, utan kontakter och kunskap om SEO tar det tid att bygga upp det nätverk och de kunskaper man behöver för att få en sida på plats 1-5 för att kunna tjäna pengar på det här sättet. Det är den här tiden jag menar. Det krävs tid och tålamod för att skaffa sig kontakter, erfarenhet och skicklighet. Det krävs också tid för att lära sig hitta bra nicher, områden och annonsörer. Under den tiden tjänar man knappt några pengar alls och därför ger ett lagerjobb på kort sikt mer pengar. På längre sikt, om man är redo att investera sin tid i att bli duktig kan det här såklart betala sig mycket bättre.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-24, 16:58 #13
smultronpusss avatar
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
smultronpusss avatar

Reg.datum: Jul 2005
Utan att nämna några pengasiffror så arbetar jag på mitt vanliga jobb där jag spenderar 9 timmar per dag, samt 1 timme total restid per dag, 5 dagar i veckan som blir 200 timmar i månaden.

På en av mina sidor drar jag in ungefär halva min vanliga lön per månad. Och på den spenderar jag 15 minuter per dag i snitt, 7 dagar i veckan och det blir väl 7.5 timmar per månad om ja inte räknat helt fel?!

Inte konstigt att man går dag ut och dag in och undrar om man kasta in handduken på jobbet o satsa helhjärtat på fler projekt! :-)
smultronpuss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017