FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur tror ni webben skulle sett ut idag utan Google?
Jag tror att den skulle varit rätt mycket styrd utav Microsoft, den skulle inte utvecklats på det sätt som Google har gjort. Tex. Adsense mfl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan ju säga så här, google gick inte att komma åt ifrån min Internetleverantör under en halv dag. Höll på att dra av mig håret, kunde inte göra nått alls och fick total panik. Tog mig ett bra tag innan jag kom på att det finns andra sökmontorer om inte annat =)
Omöjligt att säga hur det skulle sett ut, kanske en annan aktör än google skulle ha slått sig fram, kanske skulle Microsoft haft ännu mer inflytande, kanske hade Internet inte växt lika mycket etc... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tänk om det inte fanns några sökmotorer alls. Vad jobbigt det skulle vara..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade inte google funnits så hade det säkert funnits något annat företag som gjort allt för att dominera internet...
Google gör med internet det Microsoft gör med mjukvara IMO... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tror inte att det funnits andra aktörer som haft lika stor ställning när det gäller hela produktsortimentet. För vad hindrar dem idag? Egentligen så är det bara Google's webbsök där de är starkt dominerande. Varumärket de byggt upp ifrån webbsöken har gett de andra tjänsterna starkare position och många av de deras populära tjänster var redan populära när de köpte upp dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Egentligen skall vågar man inte riktigt säga något.
Sökmotor-webben hade kunnat se likadan ut, bättre, sämre. Troligen tvekar jag inte på att den hade blivit "lika bra" iaf. Men möjligen att det tagit lite tid att komma på samma spår... Låt oss vara glada för vad vi har tillsvidare :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tror Yahoo skulle vara mycket större om inte Google fanns. Microsoft har ju bara gjort saker med webben efter att ha sett hur bra det går för just Google.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Japp, skulle inte google finnas så skulle vi nog fortsätta använda altavista/evreka eller varför inte yahoo...
Tror nog inte internet skulle sett så annorlunda ut idag, dock skulle det nog sett väldigt mycket annorlunda ut om Microsoft inte funnits. Förstår inte varför folk har sånt hat mot microsoft när det är tack vare dem det mesta finns.. <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kan bara tacka den hårda konkurrensen för att utvecklingen går framåt. Det är marknaden som styr utvecklingen, inte företagen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|