FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som vet något om programvaran som styr användandet av internet vid dessa betalstationer där man kan surfra mot betalning (finns på flygplatser, hotell, köpcentra etc).
En bra grej som jag såg på teneriffa var att programmet tillåt inte nedladdning över huvudtaget, man kunde bara surfa. Jag vet att det finns färdiga lösningar att köpa, men det är kanske billigare att sätta ihop en station själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad ska den kunna göra exakt? du lär kunna sätta upp en lösning med gpl programvaror så det inte kostar något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad ska det kunna? I motsats till internet Caféer tror jag att dessa platser besöks mest av folk som vill surfa för att döda väntetiden, eller bara snabbkolla kontot, eller kolla mailet kanske. Så inga stora resurser, bara Explorer i stort sett.
Tiden startar så fort man kastar in 10:an (för 10 min) och det tickar en klocka som visar tiden. När tiden gått ut återstår datorn tillen standardsida (kanske med reklam??) och nollställer alla sidor som besöktes innan av andra? Jag vet inte...bara försöker lista ut vad en sån station skulle kosta, förutom möblemang, dator/skärm samt koppla ihop myntboxen med datorn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Företaget jag jobbar på använder www.mikrolund.com/SE ... jag menar att det krävs nog bra hårdvara för att det ska hålla.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|