FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket är bäst ?? Ensim eller C-Panel ???
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad jag saknar i Ensim som finns i Cpanel är möjligheten att hantera och skapa cron-jobs.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hm, länge sedan jag tittade på Ensim, kanske ensim pro är ok men med
cPanel saknar jag absolut ingeting och det finns en mängd exta plugin program som lägger till 20-40 program/script att autoinstallera för kunder. Mycket bra = cpanel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag körde med Cpanel6 förut, men interaktionen med windows är ju inte så bra, men rena linuxprylar så är den klockren.
Ensim PRO har jag testat, men inget som gör att man hoppar och slår klackarna i taket, ur ren användningssynpunkt är det riktigt rörigt om den skall erbjudas till gemene man, d.v.s webhotell. Ska du bara ha den för eget eller polarnas bruk så är det lite lättare (du slipper svara på frågor om vad olika saker gör ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv har jag bara tittat på demon och anser att cPanel verkar vara den som är överlägsen, men jag har en fråga till alla som använder denna: är den värd pengarna? Tittade på licenserna nyss och det var inte det billigaste jag sett? Ensim är ju lite billigare och det kanske förklarar kvaliten eller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker H-sphere rockar ! B)
Kanske lite dyrt, men fortfarande det bästa systemet jag testat. Annars verkar ju Ensim bra också, cPanel tycker jag är för grötig.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Har några dedikerade servrar på ev1servers (7 st) snart 6, och i början hade jag ensim och senare ensim pro på de jag beställde, men de senaste har jag valt utan ensim eller cpanel då jag tycker att båda strular till det om man blandar att lägga till användare via ensim och `adduser' ...
Är man reseller är nog ensim bra, cpanel har jag ingen uppfattning om. WN
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hade Ensim på förra servern och gillade det inget vidare. Kändes lite seg, opedagogisk och otymplig att jobba med. Dock har jag inte provat cpanel, så jag kan inte uttala mig om skillnaden.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|