FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har en Laptop med en WinXP-licenslapp på undersidan. På den står det "Windows XP Professional 1-2 CPU" och enligt Dell är det en OEM-licens. Vad för Windows-skiva behövs för att använda den licensen? Har redan försökt med en CD-R men det fungerade inte. Kan det vara en svensk licens trots att det står på engelska på klisterlappen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är inte riktigt säker på att jag förstått dig rätt men:
En OEM-licens är bunden till den dator som licensen kom med. En del datorleverantörer skickar inte med någon CD med operativsystemet utan istället får du använda leverantörens "restore" CD. Att det står på engelska på klisterlappen tror jag inte spelar någon roll - språket är nog ändå på svenska. Vill dock påpeka att jag inte har någon jättekoll på detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
När det är OEM-licens skall du kunna kräva en XP-skiva har jag för mig.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Av dell
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har redan snackat med Dell. Dom ger inte ut skiva trots att det är OEM-licens. Dell sa dock att dom lämnar ut skiva på alla deras andra datorer med OEM-licens...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Då borde du ha en skiva ifrån DELL som det står Recovery eller liknande på som du fick med när du köpte datorn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag köpte den begagnad från IT-auktion. Dom skickar aldrig med CD-skivor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|