FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta är en jurdisk fråga och ingen moralfråga,
Kan man neka en kund man inte vill ha längre utan något rättsligt efterspel? Inget avtal är skrivet. Kunden i fråga är en företagskund och har skött sig illa mot oss. Edit: Rubriken blev väl inte den bästa men det gick inte att ändra i efterhand... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Klart du kan neka en kund, om inget avtal finns emellan er.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns inget allmänt kontraheringstvång (med de begränsningarna som följer av exv. diskrimineringslagstiftning). Culpa in contrahendo kan teroretiskt sett aktualiseras, men du nämner ingenting om situationen så jag kan inte uttala mig närmare om det.
__________________
www.ip2nation.com (ip till land) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klart du kan. Endera kan du klart och tydligt meddela detta för kunden, i stil med "På grund av ert beteende vill vi inte längre ha er som kund, vi rekommenderar att ni tar kontakt med XX istället"
Eller något liknande. Vill man fega kan man höja priserna och hänvisa till deras beteende så att de till slut väljer att lämna er. Det första är helt klart att föredra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ge dig bara inte in i någon diskussion med någon motivering som kan tolkas som diskriminerande, förnedrande eller dylikt så ska det inte vara några problem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|