FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan!
En jag känner har hemtel via datorn, utan riktnummer, men han vill inte berätta hur han fixat det. Vet ni var man fixar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
utan riktnr?
om du menar att han har samma riktnr som andra i sin stad (så man slipper slå riktnr om man har samma riktnummerområde), så finns det ganska många leverantörer av IP-telefoni som erbjuder det, jag själv använder http://www.mysecretary.net (Cellip AB) Tjänsten betalas i förskott, minimidebitering är 29 kr per månad... Om telefonnr ska va i ditt riktnr eller nån helt annanstans väljer du själv... PS: ange mitt telefonnr 46510449019 som referenskod så får du en extra månad på köpet vid första laddningen Och nej, jag jobbar inte åt Cellip, även om det kanske verkar så ibland ;P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Utan riktnummer går inte nej.
Jag använder också Cellip men har en ip-telefonidosa så jag kan använda vanliga telefoner, och behöver inte tänka på att ha datorn på hela tiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Inte alls OT...
Denna använder jag: http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE92806 Köpte den dock direkt via cellip och inte på siba. Men det är ganska smidigt att köpa den där om man inte har ett nummer sedan innan. Köper man boxen löst tror jag INTE man kan använda skype till boxen. Det finns dock dedikerade skype-boxar. edit: länkning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör med Digisips kontantabonnemang, sätter in pengar i förskott, ingen fast månadsavgift öht. Funkar bra. Rix och Tele2 har också SIP-telefoni för privatpersoner.
Riktig IP-telefoni har inget med Skype att göra utan är enligt SIP-standard. Det finns gott om programvara och hårdvara som har SIP-stöd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Nej det går inte!
pga den enkla anledning att sthml har 08, göteborg har 031 och t ex Gislaved har 0371. Det går inte att ha nummer från alla områderna. Suffixen har inte samma antal siffor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock ser jag inte varför det skulle vara omöjligt att ha samma nummer med alla Sveriges prefixer. Svårt men inte omöjligt. Även om t.ex. Malmö fortfarande tillämpar 5-siffriga nummer så kan du få välja ett 7-siffrigt om du vill det. Likaså kan du detta i minsta orten uppe i norr liksom i Stockholm. Med grundliga eftersökningar finns det säkert något idiotiskt och långt nummer som ingen någonsin velat ha. Alternativet att man köper upp alla nummerna en efter en. Har själv varit inblandat i ett företag som hade en av Sveriges absolut bästa nummerserie i flertalet städer, det är möjligt. Topic: Din fråga är oklar, att skaffa numer utan prefix går inte om du inte är statlig på något sätt. Närmsta utan är väl om du sitter i samma stad eller skaffar 020-nummer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||