FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Antag att det i pressreleasen hade stått: "Registreringen blev möjlig efter att .SE felaktigt avregistrerat namnet elisabeth.se istället för elisabet.se efter en felläsning av en avregistreringsanmälan från Bettan Svensson." Hade IIS egenmäktigt gått in och annulerat Bettan Nilssons surt förvärvade domän? Knappast...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
* Missen kring [försäkringskassan.se] är RFV´s misstag och ingen annans. * Smålänningens registrering av [försäkringskassan.se] var alltså helt i sin ordning. * Varken RFV eller IIS har reagerat över detta faktum under den gångna månaden innan jag skriver om sidans innehåll på WN. * Flera medlemmar kontaktar RFV, IIS och olika media. * Moderator jonny får svar av IIS´s jurist att dom inte kan göra något Citat:
* Kort därefter släpps en pressrelease som förklarar att IIS läst av en avregistrering på ett felaktigt sätt och att IIS är orsaken till felet och därför "har rättats till" * Henrik Larsson skriver ett inlägg som ger mig information som jag inte hade innan. * Med denna information tar jag kontakt med min "tillförlitliga källa" och får bekräftat att misstaget var RFVs Mina slutsatser är: *IIS säger sig först inte kunna göra någonting åt saken, sedan efterkonstruerar dom lösningen att själv bära hundhuvud för att lösa problemet. Därtill är det minst 1 person på IIS som medvetet angett felaktiga uppgifter (Läs ljugit) vid tillverkande av pressreleasen. Det hade varit mycket bättre att kört med öppna kort och sagt "Det har skett ett misstag och eftersom RFVs verksamhet inte kan blandas ihop med den här verksamheten som visas på sidan så släcker vi ner domänen i avvaktan på rättsliga åtgärder" Det hade gett en allmän acceptans! Eftersom lögnen nu är ett faktum skamfilas IIS´s trovärdighet i stort.. Men nu släpper jag det här, jag anser att det är mycket tokigt skött av IIS och jag ser det som viktigt att ombud och andra vet vad som skett. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|