FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad anser ni om .mobi?
Har ni registrerat några? Har ni några .mobi ute skarpt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm. är jag efter? Finns det .mobi? Vart registrerar man dom isf?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har inte registrerat någon eftersom användningsområdet är ganska begränsat. Är väl i stort sett bara mobiltjänster som det känns rimligt att använda dem till.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har svårt att riktigt förstå hur tankegången har gått vid införandet av en domän kallad .mobi. Om tanken är att det ska vara en domän som ska användas för mobila tjänster och webbplatser, vilket jag antar, så borde det ju vara smidigare med ett namn som man slipper trycka flera ggr på knapparna på mobilen för att skriva. Wap t.ex. är bara tre knapptryck, så varför inte .wap eller något liknande med bara få knapptryck? Känns som att just detta begränsar användadet av .mobi en hel del.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"In excess of 200,000 dot.mobi mobile domain names have been registered by the Dublin-headquartered Dot.Mobi registry, it has emerged, including the auction of two mobile domains — flowers.mobi and fun.mobi — for US$200k and US$100 respectively." Fun and flowers on the go worth US$300k |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skaffade ett par 3 bokstäver .mobi (alla är slut nu).. tror inte direkt på .mobi men bara för att inte missa ngt så tog jag ett par =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
VIP
|
Tror inte så mycket på .mobi inom de närmaste tre åren i alla fall.
Är tveksam även på länge sikt. Som tidigare diskuterats, TLD'n är för lång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
.mobi är det svårt att sia i hur det kommer gå för. Men eftersom fler och fler sajter, inte minst mobilrelaterade, köper fler och fler domännamn lär det nog finnas marknad för .mobi.
Men det blir nog på "vanliga" internet som den slår. För visst känns .mobi lite väl långt att skriva i sin mobil? Sånt löser sig väl säkert efterhand med bättre lösningar i mobilen m.m. men känns ändå onödigt. wap.doman.se var ju vanligt förut och det är fasen lättare än .mobi... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|