Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


webbhosting .nu kommentarer?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-19, 16:43 #1
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
Nu är det dags att starta upp en tredje sida.

Sidan kommer vara kommersiell, så upptiden bör vara hyffsad. Däremot tar sidan omkring 5 mb och trafiken kommer inte vara så stor.

Har just nu ett konto hos oderland.com och proinet. Oderland tycker jag är för "dyra" och proinet vet jag inte om jag vågar köra på. Det tog en vecka för dom att svara på ett mail med status "hög". Förutom det har supporten funkat bra! snabba svar har dom i normala fall!

så till den här sidan har jag kikat på crystone och webbhotell. Priserna är likvärdiga, så jag körde knepet att maila en fråga. Från webbhosting hade ett svar redan kommit när jag uppnade mailen bara några minuter efteråt. Svarade på det och fick ett svar igen på max 5 minuter. Helt imponerande. Crystone har jag fortfarande inte fått svar ifrån, så nu ligger ju webbhosting riktigt bra till.
Dom har ju dessutom just nu ett 2 för 1 erbjudande.

Nu vill jag bara höra lite åsikter från er som provat dom. Och jag har redan använt sökfunktionen, så sådana svar behöver jag inte. :lol:
svartis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 18:26 #2
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Jag kan rekomendera dom. Skaffade två stycken konton och fick 4a.

Support är det absolut inge fel på. Har haft många kvällssamtal via mail med dom. Deras lina är snabb i jämnförelse med hotellet jag hade förut.


Det enda negativa med dom som jag kommer på nu är att man inte kan betala via kontokort/paypal/payson till dom. Det skulle vara kanon.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 19:11 #3
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
det fick bli webbhosting. Kom på att jag provar att köra 3 olika webhotell paralellt under ett år, så får jag bedöma när 12 månadersperioderna tagit slut vilket som skött sig bäst under året.

Efter det senaste lovade "nu ska det bli bättre" så måste jag säga att den senaste veckan har sidan hos proinet gått RIKTIGT fort att ladda. Betydligt snabbare än den gjorde hos oderland jag hade den tidigare. Det "nya" proinet kanske kan bli något bra av iallafall, jag ser försiktigt positivt på det.
svartis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 21:36 #4
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Jag är inte kund, men måste säga att jag är mer än imponerad av nomicons sakliga och minst sagt tålmodiga presale info en väldigt sen natt när jag fått ett glas eller två innanför västen.
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 21:57 #5
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
webbhotsting.nu är ett lite speciellt webhotell. De saknar kontrollpanel (den är på G vad jag vet) men supporten kunde inte vara bättre. Allt jag hittills bett om har de fixat. En del saker nästan mitt i natten. Mina erfarenheter är att webbhosting.nu har en helt annan syn på kundrelationer än andra webbhotell. Medan många andra verkar ligga kvar i industrialismens massproduktion kan man nästan tro att de här har pluggat relationsmarknadsföring/One-to-one marketing. Hoppas de kan hålla samma standard, det tror jag de tjänar på i längden.

Jag är i nuläget en stolt ambassadör!
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-19, 22:19 #6
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Flikar in lite, kontrollpanelen är i princip färdig. bara lite hjälptexter som ska in, och lite uppstädning i CSS.

/Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-24, 19:41 #7
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
svartis svartis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 16
dessvärre fick jag lämna webbhosting. :/ känns lite tungt med tanke på den bästa support jag vart med om. Men jag kom inte alls överens med kontrollpanelen, så jag gav upp. :/

Den utlovade "kompensationen" från proinet skjuts hela tiden upp. Crystone verkade jättebra, förutom att deras "basic" konto som räcker alldeles utmärkt för mig, bara har stöd för 1 domän. Jag behöver 2. Att få två kostar 30kr extra i månaden.

Så nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Så tips mottages gärna via pm. Ett krav är en ordentlig kontrollpanel, måste absolut inte vara cpanel, kan mycket väl vara en egentillverkad, men den ska vara utförlig.
svartis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-24, 19:54 #8
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
b-one har en snygg kontrollpanel....
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-21, 14:28 #9
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har försökt få tag på webbhosting.nu i 10 dagar både på mail och telefon utan framgång. Nån som vet om dom gått under jorden?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017