FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej på er! !
Håller på att sätta upp en site som kommer att ha besökare från hela världen. (hoppas jag ![]() Min fråga..Hur fungerar de om man ligger på ett Svenskt webbhotell? Blir det inte LÅÅÅÅÅååångsamt för användarna? I så fall, hur löser man det? MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Några kommer alltid få längre access tid, annars får du typ ha sidan placerad på servrar över hela världen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Gå in på några sajter som finns på servrar i USA eller i Asien och känn efter hur trögt det blir. Tröghet sitter nog mera i hur lastad servern är än var den befinner sig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
99,9% av all trafik från Asien är väl DDoS och spridning av maskar lär jag gissa.
Men för lite vettigare svar så beror det på belastningen mellan länderna på länkar, vissa ställen i USA kan det gå riktigt bra hastighet mot medans vissa rena segheten. Men man får alltid räkna med upp till 10 gånger längre accesstid mellan sådana avstånd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Var finns din målgrupp? Är det mest amerikaner som ska besöka den kanske en server i USA är att föredra... Men skillnaden är oftast liten.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Med andra ord..Svårt att veta! :unsure: Med andra ord bör man placera servern i det land man förväntar sig att få trafiken ifrån? MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du själv är i Sverige, så är det väl trevligt att ha den här.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tycker du skall ha den i Sverige och på något av de större webbhotellen (Crystone, Loopia, etc) men försäkra dig om att de har bra internationella kopplingar så de inte skryter med otroliga kapacitetsnivåer men har problem mot tex USA i större volymer. Det finns faktiskt sådana. Fördelarna att ha det i Sverige är att här kan du få en personlig kontakt med ett webbhotell som du kommer ha svårt att uppnå med ett gigantiskt hotell i tex staterna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|