Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

MISSDOMAIN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-20, 12:24 #51
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:
Originally posted by -PeterHA@Oct 20 2006, 03:28
Att dom inte skulle kommit fram tror jag inte på, för att det gäller inte bara ett mail utan fler.

Som jag skrev i mitt förra inlägg, om du skickar ett PM med din e-postadress så ska vi undersöka vad som hänt med ditt mail. Låt oss få chansen att ta i tu med problemet istället för att fortsätta mata på med kritiska inlägg.

Citat:
Originally posted by -PeterHA@Oct 20 2006, 03:28
Men inte en bokstav orkade missdomain skriva för att hjälpa till, det är mycket dålig stil
Jag valde att inte kommentera ditt inlägg innan jag pratat med min kollega Björn för att se om han kände till vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterHA
Beträffande att ringa så är det inget alt för mig då jag reser mycket och bor utomlands.
I och med att många kunder bor utomlands så har vi även lagt upp så man kan nå oss via Skype, och idag får vi faktiskt fler samtal via Skype än via den vanliga telefonen.

Vilket förra inlägg?
Du skriver ju själv att du inte ville kommentera innan du
pratat med din kollega!

Ringa per telefon eller skype jämställer jag
med att ringa, så är det inget alternativ för mig,
som jag skrev.
PeterHA är inte uppkopplad  
Oläst 2006-10-20, 12:37 #52
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Originally posted by Wojt@Oct 20 2006, 12:19
PeterHA, du måste ta dig i kragen och inse att mail inte är det mest tillförlitligaste sätt att kommunicera. Även jag har mailat MissDomain via webbformuläret samt rakt av och inte fått svar, försökt igen och då har det kommit fram.

Att du inte kan ringa är ingen ursäkt, du vågar helt enkelt inte men du kan smutskasta på ett forum som en "keyboard warrior". Ladda ner Skype eller ett samtal från utomlands på 10 min tror jag nog att du har råd med?
Man måste inte inse att mail inte är tillförlitligt!
Mail är tillförlitligt och är dessutom jämställt med brev enligt en dom i rätten.
Har mailat under många år, sköter alla mina kontakter via mail.
Och under den tiden har det aldrig varit några problem med mail,
mina mail har kommit fram och jag har fått svar tillbaka, varje gång.

Jag smutskastar inte utan jag talar om fakta!
Är inte ensam om att inte fått svar på mail från missdomain.
Tror du att det är fel på oss alla och att missdomain sköter sina
kunder på ett bra sätt?
Oläst 2006-10-20, 13:43 #53
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Vilka problem du har?
Varför fortsätta gnälla, skicka ett pm och red ut det med missdomain.
Oläst 2006-10-20, 13:56 #54
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
PeterHA, får du 34.000 spammail? Försök filtrera bort det så kan du snacka sen. Mail är inte tillförlitligt för fem öre. Isf skulle det väl inte vara några problem eller hur?

Sluta gnäll och red ut problemet som föregående säger istället.
Wojt är inte uppkopplad  
Oläst 2006-10-20, 13:56 #55
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Jag använde MissDomain nyligen och det tog tid, vilket berodde på köparen. Vid kontakt gick det snabbt och smidigt. Sedan kan man ju inte klaga om det finns ett flertal sätt att nå de på, speciellt när det finns telefon och Skype! Ringde Emil ockå en gång för att snabbare få svar och det gick bra. Telefonen fungerade
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2006-10-20, 14:20 #56
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
ChristofferJs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Måste iförsig säga att spam aldrig ska vara en ursäkt för seriösa företag. Det är upp till företaget att det fungerar, inte kunden. Om man nu driver ett internetbaserat företag så bör ju dessa kanaler fungera klanderlöst. Visst finns ett telefonnummer att ringa .. men det ska vara ett alternativ, inte ett måste.

Men men, det är ju min åsikt. Det flesta här verkar gärna backa upp MissDomain, och det gör jag gärna själv också då jag personligen inte haft några problem tidigare, men i det här fallet kan jag inte annat förstå irritationen från Peters sida.

Men jag tycker nog man ska dämpa ner "smutskastningen" så här officiellt och lösa det tillsammans nu när man fått kontakt.
ChristofferJ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-10-20, 15:21 #57
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Vilka problem du har?
Varför fortsätta gnälla, skicka ett pm och red ut det med missdomain.
Det är ingen som gnäller, bara bemöter det som missdomain m fl skriver inlägg om.

Citat:
Originally posted by -Wojt@Oct 20 2006, 13:56
PeterHA, får du 34.000 spammail? Försök filtrera bort det så kan du snacka sen. Mail är inte tillförlitligt för fem öre. Isf skulle det väl inte vara några problem eller hur?
Sluta gnäll och red ut problemet som föregående säger istället.
Om missdomain får 34000m spammail, det är väl deras problem inte kundernas?
Dom får väl göra något åt det isf...
Det är ingen som gnäller, bara bemöter det som missdomain m fl skriver inlägg om.

Citat:
Originally posted by -Terabyte@Oct 20 2006, 13:56
Jag använde MissDomain nyligen och det tog tid, vilket berodde på köparen. Vid kontakt gick det snabbt och smidigt. Sedan kan man ju inte klaga om det finns ett flertal sätt att nå de på, speciellt när det finns telefon och Skype Ringde Emil ockå en gång för att snabbare få svar och det gick bra. Telefonen fungerade
missdomain skriver själva mail till kunder och får då givetvis mail från kunder
och bör då också svara på dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av superstoffe
Måste iförsig säga att spam aldrig ska vara en ursäkt för seriösa företag. Det är upp till företaget att det fungerar, inte kunden. Om man nu driver ett internetbaserat företag så bör ju dessa kanaler fungera klanderlöst. Visst finns ett telefonnummer att ringa .. men det ska vara ett alternativ, inte ett måste.
Men men, det är ju min åsikt. Det flesta här verkar gärna backa upp MissDomain, och det gör jag gärna själv också då jag personligen inte haft några problem tidigare, men i det här fallet kan jag inte annat förstå irritationen från Peters sida.
Men jag tycker nog man ska dämpa ner smutskastningen så här officiellt och lösa det tillsammans nu när man fått kontakt.
Det är absolut ingen smutskastning utan endast konstaterande av fakta.
missdomain svarar inte på sina kunders mail och ger inte den service man som kund kan kräva.
Oläst 2006-10-20, 15:27 #58

Klart att det är smutskastning eller kanske man skall säga lathet, då det förmodligen är lättare att klaga för dig istället för att lyfta på luren och ringa. Det är ju du som fyllt denna tråd till 60% istället för att ringa ett samtal. Du verkar i alla fall vara väldigt effektiv eller väldigt snål med telefonkostnader.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2006-10-20, 15:42 #59
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Originally posted by Terabyte@Oct 20 2006, 15:27
Klart att det är smutskastning eller kanske man skall säga lathet, då det förmodligen är lättare att klaga för dig istället för att lyfta på luren och ringa. Det är ju du som fyllt denna tråd till 60% istället för att ringa ett samtal. Du verkar i alla fall vara väldigt effektiv eller väldigt snål med telefonkostnader.
Mail är tillförlitligt och är dessutom jämställt med brev enligt en dom i rätten.
Dessutom har man det sagts skriftligt och kan hänvisa till det om det skulle
behövas.
Via telefon så har man inget kvar efter ha lagt på luren,
man kan ha blivit lovad vad som helst, men inget bevis på vad som sagts.
Oläst 2006-10-20, 15:49 #60
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Om missdomain får 34000m spammail, det är väl deras problem inte kundernas? Dom får väl göra något åt det isf...
Håller helt och hållet med dig, och som min kollega tidigare skrivit så håller vi på att förutom uppdatera tjänsten även installera ett supportsystem.

Citat:
missdomain skriver själva mail till kunder och får då givetvis mail från kunder och bör då också svara på dessa.
Självklart ska vi svara mail, och därför ber jag dig åter igen skicka ett PM med din e-postadress så vi kan leta reda på ditt ärende. Du kan även använda dig av ICQ eller liknande om du tycker det går lättare, se min profilsida här på WN så hittar du all info.
Emil_P är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017