Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbserver, men var och hur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-27, 15:07 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Hej,

Nu när ena projektet rullar på, så är det dags att hugga tag i ett annat. Till detta kommer jag att behöva en server och den tänkte jag hyra hos någon leverantör.

WebCows
Det har varit en del diskussioner om Webcows här, men efter en titt så vet jag inte riktigt om deras servrar som man hyr lever upp till kvaliteten. Den enda som var intresserad gär var HP servern, då man vet att den kanske håller en bättre kvalite på delarna (minnena framförallt). Priset: 2500,- /mån.

Så nu är min fråga om det finns andra leverantörer som har bra kvalite, ger samma trafik (400 GB/mån) och där det finns möjlighet att även köpa till mer trafik om det behövs.

Priset är kanske inte oviktigt. Lösningar för runt 1000-lappen litar jag inte på, men jag vill sätta en gräns på maximalt 10000,- om det skulle vara så att man fick mer trafik för pengarna.

Andra frågor
Om man kör en Windows 2003 server och får kontrollpanel mm., är det jag som skall installera PHP, MYSQL, ASP på servern? Vilket gränsnitt brukar det vara?
Hur är det med uppdateringar av Windows (patchar), deras eller mitt jobb?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017