Citat:
Originally posted by pikkenix@Oct 15 2006, 10:53
Tack så mycket bylle!
Har du själv satt ihop ett system som fungerar, eller sitter du bara på dokumentationen?
|
Jag har gjort ett par projekt som använder SPCS databaser, utan någon dokumentation alls.
I de gamla versionerna kunde jag läsa databasfilerna med ngn av Filemaker/Fox drivrutinerna som även nämns ovan.
Kunde dock inte skriva i index filerna (.cdx) som gjorde att ändringar inte "syntes" i SPCS. Löste det genom att ta bort dem efter varje ändring, så indexerade SPCS Adm om det själv vid nästa start.
Jag har skrivit både order & fakturor in i deras register med varierande resultat.
Det sista projektet jag gjorde läser jag bara data ur fakturadatabasen. Programmet hämtar fakturainformation och samfakturerar tillsammans med ett annat ADB system för att spara porto åt kunden. Att bara läsa information fungerar hyffsat bra, prestandan kan kanske diskuteras, men å andra sidan har jag ingen aning om jag använder rätt drivrutiner.
Dock gjorde jag detta för ca 5 år sedan och mycket kan ha hänt med SPCS sedan dess. De hade inga trevliga integrationsmöjligheter på den tiden, så det var ren och skär hobby "reverse engineering"