FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har precis lagt upp en liten tjänst under RiktNummer.se.
Innehållet är självklart ganska givet för en domän som denna men det skulle vara uppskattat med lite förslag på ytterligare funktioner som man kunde fylla på med. Finns det något självklart som jag förbiser?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan väl fylla på med lite orter inom respektive riktnummerområde och inte bara riktnummerområdets namn.
Det kan ju tänkas att jag vill ringa till någon i t.ex. Bålsta. Vilket riknummer har de? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker du ska köra en sökruta för allt..... så enkelt som möjligt.
....skulle man inte kunna kompletera med postnummer.... det är ju sifror kopplade till en stad. Edit: och domänbetäckning mot länder.... och ev landsbetäckning på bilarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag vet inte hur det är i Sverige men här i .uk så har många företag 0845- eller 0870-nummer som kostar några spänn per minut. Allt från försäljning till kundservice, ofta med långa köer. De får någon procent av intäkterna från numret. Sedan satte en jäppe upp www.saynoto0870.com där han listar alternativa vanliga geografiska nummer som tar en till samma ställe. Det är skitbra, jag har väntat timtals i kö hos både el- och bredbandsleverantör och eftersom geografiska nummer är gratis på min mobil har jag sparat en arm och ett ben.
Kanske nåt dylikt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Read Only
|
Bra tjänst. Men ta gärna bort annonsen. Om du vill ha annons använd Hitta.se annonsen som har vit bakgrund. Halebop passar inte riktigt ihop med den sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instämmer med de övriga, mycket bra idé!
Fast varför två sökrutor? Kan du inte ha en sökruta, skriver man "31" så får man upp allt som har *31* i sig. Sedan sätter presenterar du resultatet i olika rutor "Stad" "Riktnummer" "Land" "Landskod" Instämmer med övriga om att en stad i ett riktnummerområde borde ge träff. Inte säkert att man vet var 137 32 Solna (påhittat postnummer/ort) eller västerhaninge hör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Read Only
|
Marcus på länder vill jag gärna att du lägger till Kosovo om det går bra.
Dom använder landkod 377. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|