FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det ringer ett konstigt nummer hem till mig...
För ungefär en vecka sedan fick jag en sms från en kompis i malmö där hon undrade om jag hade ringt henne, eftersom hon hade sex missade samtal på sin mobil från ett nummer som började på 011 (jag bor i en annan stad och hon kan inga riktnummer:P). Nu idag började det också ringa hemma hos mej från samma nummer, och när man svarar finns det ingenting på andra sidan luren. Det har hänt minst sex gånger idag... nummret finns inte på tex hitta.se och jag känner mej inte riktig bekväm att ringa upp (kalla mej paranoid, men snackades det inte om nå liknande lurendrejerier för ett tag sedan?). Inte så mycket att bry sig om kanske, men det ärlite märkligt eftersom jag och min kompis inte har några gemensamma vänner eller några som helst kopplingar mer än msn och mobil. Så jag undrar om det händer likadant för nån av er? / Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det kan inte vara så att det är telefonförsäljare som ringer, och att du svarar precis när samtalet kopplas till någon annan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Garanterat ett telemarketingbolag. En dator som ringer upp. När man svarar skall man egentligen kopplas till en ledig säljare. Finns det ingen säljare ledig hörs det inget i luren. Hatar dessa förbannade bolag.
Hos mig är det 08-50112008 (d a t a p h o n e) som ringer minst 5 gånger om dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ringer en hel drös med försäljare hit och då brukar det klicka till när man svarar och sedan susar det i några sekunder tills det kopplar ..nu är det totalt dött. Dessutom har försäljare hemligt nummer (oftast).
Men visst, en möjlighet.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.nix.nu/ så slipper ni sånt skräp...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det var inte 0114748710? Transcom AB!
Dock finns dom med på hitta. Annars prova googla på nummret med "" så brukar alltid någon ha skrivit om det är säljare även om nummer inte finns med på hitta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Under en månads tid ringde ett nummer 1-5 ggr om dagen. Lyfte luren och det var tyst.
När dom slutligen svarade räknade jag ut att dom ringt över 120 ggr och jag hade försökt att svara på minst 90 av dom. Rusat från sängen på morgonen, hoppat ur duschen osv ... Vissa ggr var det "totalt dött" som du beskriver. Inte en tendes till nerkopplingsljud. Jag var aningen arg! Tut tut i luren fick Sten-Åke och alla andra fick en turbo Mer om detta på CINT. Citat:
Jag hittade mitt nummer här. Tele 2 Callcenter är ett 011 som inte med på Hitta/Eniro (011-133942), Hermelin Research (011-4504560) osv ... Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det roligaste är när det ringer telefonförsäljare och vill sälja billiga telefonabbonemang för att ringa utlandet och de ringer på SkypeIn-nummret. ![]()
![]() |
![]() |
Svara |
|
|