FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har spam mailen ökat kraftigt hos er de senaste 1-2dagarna? Får säkert 4-5gånger så mycket spam som bara för någon vecka sedan.
Om man ändrar alla maila adresser på vår sajt till (at) istället för @ så slipper man de flesta antar jag. Funkar det bra för er som bara skriver (at) ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag kör bild istället för text
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kodar mina e-post adresser i HTML istället.
Tex: Ĭ osv osv Har dock en funktion som gör detta. Har testat på några sidor med detta och hittills har jag inte upplevt några spam på dessa adresser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använder mest formulär för detta
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
senaste veckan så har spammet till min privata mailbox ökat från 400 om dagen till ca 600 spam om dagen som fastnar i mitt spam filter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Samma här, får mycket mer nu. Dessutom så är det någon kanalje som har använt ett domännamn som jag äger som avsändare i sina spamutskick vilket gör att jag får tillbaka alla mail som inte kunde levereras, dvs ett 100-tal per dag. Surt...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Även jag har märkt en markant ökning, inget roligt alls.
//Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
själv har jag framförallt märkt att det börjat komma "failure notifications" för skickade mail från rena nonsensadresser på mina domäner, finns det något bra sätt för att få bukt med spamare som anger mina domäner som avsändare?
(de ursprungliga mailen är INTE skickade från min server, men anger dfdfd@mindomän.net som avsändare, därav får jag reda på det när felmeddelanden kommer i retur) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Har med märkt det, jobbigt att det spammas från egna domäner som avsändare.
Samt "failure notifications" är jobbiga att få flera hundra av, men en intressant sak då jag inte har bett eller skickat dom mailen så bör alla "failure notifications" räknas som spam på ett sätt och att även dom är spamare. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|