Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sökes, lika bra som Loopia men till bättre pris?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-12, 03:25 #1
hittehund hittehund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
hittehund hittehund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Hej!
Jag är ofrivillig webmaster på www.hittehund.nu. (Frånskriver mig allt ansvar för design och kodning, är bättre på att fylla webben med innehåll, webplatsen fyller en funktion och är välbesökt.)
VI har under de senaste åren legat på Loopia då jag efter några år med sponsrade mindre webhotell med mail och serverkraschar ville ha bättre kvalite och bra kontrollpanel så att man kunde genofmöra mindre ändringar själv.
Loopia är som bekant otroligt dyra med extra utrymme och vi betalar en krona per mb i månaden. Totalt kostar ett webpaket med 500 mb företagspaket ca 17-1800 i kvartalet och så tillkommer 1200någonting i kvartalet för det extra utrymmet.
För oss som ideell verksamhet har vi kommit till en punkt där vi inte längre har utrymme för det. Jag betalar för webhotellet ur egen ficka då vår djuskyddsverksamhet är till 100 % ideell och bygger på volontärers insatser.
Det är därför aktuellt att byta. Loopia är inte intresserade av att sponsra oss.

Vad jag vill ha förslag på nu, är en fråga som säkert är aktuell till och från på det här forumet.

Vad jag söker är ett stabilt webhotell som inte behöver vara gratis, men som har ungefär vad Loopia erbjuder med bra service, egen kontrollpanel och där jag kan lägga flera domäner och speglar i samma rot. Ett konto där jag kan hosta flera domäner. Egen server hos en privatperson eller de allra billigaste webhotellen är inte intressanta, däremot behöver vi byta inom kort då vi har 3 månaders uppsägningstid.

Är det någon som på rak arm har några rimliga förslag utan att hänvisa till sökfunktionen?

Jag har inga särskilda krav på servern, behöver inte vara frontpage extensions eller dyl, men vanliga tjänster såsom kortbetalning, (kan vara bra på sikt) mailinglista, nyhetsbrev, fria epostkonton och förmåga att själv lägga upp sådana, samt gärna livesupportprogram som kan installeras på servern. Reggade ett konto hos www.manufrog.se just bara för att lära mig fantastico och andra tjänster de kan erbjuda, men saknar tyvärr nödvändig teknisk kompentens själv för att kunna konfigurera det.

Om någon har ett superdupererbjudande med sponsring eller rabatt på ett av de större webhotellen tas det tacksamt emot, men vi har mest medelålders kvinnor som målgrupp på vår hemsida så en banner i reklam kanske inte ger så mycket vill jag vara ärlig med. Även om vi har många besökare och en levande webplats.

Hoppas på svar i tråden eller per mail [email protected]

Vänliga hälsningar Christine Leijd
hittehund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017