Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur folk handlar på nätet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-17, 18:56 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Nimoore@Oct 17 2006, 18:43
Tråkigt bara att så många som vill betala med faktura inte kan. Skrämmande många med betalnigsanmärkningar är vår erfarenhet sedan vi började med fakturering i juni. Så många som hälften faller bort.
Vad säljer du för något? Det låter helt orimligt att varannan person som försöker handla har en betalningsanmärkning...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 19:11 #12
Nimoores avatar
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem
Nimoores avatar

Reg.datum: Jul 2006
Accessoarer till tjejjer/kvinnor i åldersgruppen 18 till 45 år. Faktura är väl på gott och ont, det är ju tydligt att många kvinnor använder sig av just fakturor. Har man då inte disiplin att betala så har man snart en betalningsanmärkning och då nekas denne att handla av t.ex Kreditor.
Nimoore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 19:30 #13
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Fin rapport och så men den säger mig inte ett smack. Jag saknar ett urvalsförfarande med högre ställda krav än att de handlat genom er. Om jag förstår det rätt så bygger rapporten på er egen statistik? Det enda som var någorlunda intressant var kanske vilka dagar som e-handel sker, så att man har bättre koll på när man bör och inte bör stänga ner en webbshop för uppdateringar.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-18, 11:47 #14
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Aidex
Citat:
Ursprungligen postat av Nimoore
Tråkigt bara att så många som vill betala med faktura inte kan. Skrämmande många med betalnigsanmärkningar är vår erfarenhet sedan vi började med fakturering i juni. Så många som hälften faller bort.
Vad säljer du för något? Det låter helt orimligt att varannan person som försöker handla har en betalningsanmärkning...
Det är inte orimligt. Det är nog tyvärr verkligheten. Vi ser samma saker. Inte lika hög %, men en väldgt hög.

Ibland tror jag att de som handlar på nätet är de som ej har pengar att handla, lokalt och kör så länge det går med fakturor hos nätbutikerna.

Sedan finns säkert också shoppingberoende där. Jag har exempelvis en kund som nekas faktura pga betalanmärkningar. Hon beställer varannan vecka varor hos oss och ska förskottsbetala men några pengar kommer aldrig. Hennes beställningar hamnar direkt i en egen skräpmapp...
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017