FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mats: Jag har absolut inget emot att du skapade tråden, tvärtom jag är jätteglad för då kanske dom förlorar ännu fler kunder. Det jag blir upprörd över är att det är fler som blir blåsta och dom fortsätter tjäna pengar. Hellst skulle jag vilja att dom försvann, men självklart kan jag inte förbjuda någon att annonsera hos dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
med mina dailers-sidor. I like it! :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Dum fråga, men har Yahoo liknande system som Adsense? Hittar inte det
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Är content-match på för alla med ett yahoo konto här på WN? Citat:
Vad jag har förstått så får man just nu testa deras trafik till ett värde av 500 kr. Man skall då fylla på lika mycket själv gissar jag på (50 euro). Det borde ju för många räcka till att bilda sig en uppfattning om det är värt pengarna eller inte. Funkar det på samma sätt med budgivning på orden som på adsense? Isf är det ju marknaden som styr om det är värt pengarna eller inte. Man väljer man ju själv om man vill exponera sig eller överlåta trafiken till en eventuell konkurrent. Det är ju tråkigt men jag vet inte om jag är beredd att kalla yahoo rena skära bluffmakare. Dom verkar ju iaf betala ut pengar till sitt affilliate program. Dessutom kostar produkten 50% att testa, samt bevisligen är trafiken okey för vissa här på WN. Du som verkligen har testat detta robertsson, menar du att alla här på WN inte kommer få lönsamhet i den trafiken med ett nuvarande minimibud per klick a 0.47 SEK? Är det nästan bara content-match och försvinnande lite riktiga sökningar? Är det så så skall vi ta bort annonsen för produkten direkt. Citat:
Men det där med content-match är ju pinsamt, har man bockat av den skall den ju vara avbockad! Kanske inte så mycket för att värdet per klick sjunker. Man kan ju bara sluta köpa trafiken. Yahoo paketerar ju sin produkt hur dom vill. Värre är det ju med varumärket som man skall vara säker på vart det exponeras. Att ens varumärke exponeras på content-match siter är fatalt om man valt att inte delta i de programmet.
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Hmm.. jag har testat att signa upp med yahoo och trots de 500 i bonus kan jag inte påstå att det var värt pengarna. De levererade i princip enbart värdelös trafik, tog betalt trots att jag hade fått 500:- i bonus.. sidan var mer nere än online etc etc.
Sen så fortsatte de även att debitera mitt kreditkort högre summor än vad jag var villig att lägga på annonser (liten svensk niche) .. ja.. det var riktigt rörigt. Lyckades få hela skiten uppsagd och jag tror det slutade med att jag betalade dem pengar trots att jag använde mindre än 500:- i krediter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
**Ditt konto ska initialt fyllas på med minst 50 euro, vilket kommer att användas som betalning för kommande klick. Denna summa är inte återbetalningsbar. Varje konto debiteras med en minsta klickavgift om € 10 euro per månad. Minimibudet per klick är 0.47 SEK. Var det dom pengarna (50 euro) kanske eller är det dom pengarna man får som krediter? € 10 / månad känns ju också lite farligt ihop med ett test minst sagt. Hur var processen att avsluta kontot? Luktar lite webbhotell 1 kr för 12 månader * <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>* Avtalstid minimum 3 år. Uppsägning skall ske 37 månader innan avtalets slut. *ironi*</span>
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Hmm.. heh.. tja, det var väldigt specifika sökningar på ringsignaler (eftersom jag "nästan" fick ppc -> affiliate att funka på adwords så tänkte jag se om det gick att klämma ett par extra % via overture).
Jo, jag är fullt medveten om att jag inte läste särskilt noga i några avtal, men jag trodde väl i min enfald att yahoo skulle vara åtminstonde lika bra som google och helt enkelt ge mig 500:- pix att annonsera för. Not soo. Processen att avsluta var inga problem, misstänker att de var glada att bli av med mig då hela upplägget på yahoo är att man köper mycket trafik. Det är inte alls anpassat för små kampanjer såsom adwords är där man kan sitta med och bolla med ett par euro om dagen. Bara grejen att alla keywords måste "godkännas" vilke tar ett par dagar är ju ett enormt hinder för mig i mitt sätt att jobba på.. ofta får jag en snilleblixt, registrerar domän, svänger ihop en aff-sida, köper trafik och lägger ned två dagar senare. Det funkade inte alls bra med yahoo ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan inte säga att jag är förvånad. Har länge förvånats över att YPN tillåter sajter för barn/ungdom med roliga filmer / foton optimera för högt betalande keywords sen sätta bilder brevid annonserna som lurar besökaren att klicka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har hela tiden varit tveksam till Overture!
Har funderat många gånger på att reka det till våra kunder men har aldrig kommit till skott eftersom man läst så mkt sk!t på diverse forum. Så det blir väl att hålla sig till Adwords i vanlig ordning! då vet man iallafall vad man får. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|