Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

XML redigerare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-24, 22:20 #11
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
XML Developer Toolbar extension till FireFox kanske skulle vara något?
https://addons.mozilla.org/firefox/2897/
Vet inte riktigt om de uppfyller de krav du har, fungerar dessvärre inte med FF2.0.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-25, 16:58 #12
herrstroms avatar
herrstrom herrstrom är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2006
Nykomling
herrstroms avatar

Tack, men nej det är inte vad jag söker. Det skall vara så att man öppnar filen i självaste webbsidan, och man ska inte behöva ha något installerat..
herrstrom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 20:47 #13
martines avatar
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Mycket flitig postare
martines avatar

Jag tror att du antingen:
bör lära dig php
eller:
leta efter ett sådant skript som gör det du efterfrågar på webben

Jag tror inte någon här har lust att sitta och skriva php-skript åt dig. Du kan ju erbjuda ett par hundralappar så är det säkert någon här som gärna gör det.
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-27, 14:58 #14
herrstroms avatar
Nykomling

Nykomling
herrstroms avatar

martine: Att jag frågade gav resultat. Att det sen inte blev exakt vad jag sökte efter får jag leva med när jag inte klarar av att skriva det själv, men det var trots allt värt att fråga. Om inte du vill hjälpa till så får det stå för dig.

Btw, så kan man ju fråga sig vad ett forum är till för, om man inte får fråga saker och ting. Är inte tråden relevant kan i så fall admin välja att ta bort den.
Oläst 2006-10-27, 15:31 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Det här är inte "ett" forum, det här är webmasternetwork för "professionella webmasters". Det implicerar att saker och ting kostar pengar tragiskt nog. Om du vill ha gratishjälp finns massa sidor, det minsta du kan erbjuda är ju åtminstonde en referens åt femtonåringarna som kanske möjligen har lust att koda gratis åt dig.

Du kör med lite falsk marknadsföring, du börjar med att fråga efter en relativt simpel grej och sedan implicerar du att någon skall hjälpa dig att vidareutveckla när du redan har frågat. Det är en "metod" vi har sett tidigare här i forumet. Jag förstår martine och han gör helt rätt som inte spoonfeedar dig ytterligare. Hur skall du då kunna lära dig skillnaden på att fråga för att lära och fråga för att fråga?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-27, 16:00 #16
martines avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
martines avatar

Citat:
Originally posted by herrstrom@Oct 27 2006, 14:58
martine: Att jag frågade gav resultat. Att det sen inte blev exakt vad jag sökte efter får jag leva med när jag inte klarar av att skriva det själv, men det var trots allt värt att fråga. Om inte du vill hjälpa till så får det stå för dig.
herrstrom: Vad jag försöker göra är just att hjälpa dig… det verkade inte uppenbart för dig hur du skulle kunna lösa ditt problem - och den här sidan är till för att få svar på frågor och hjälp med konkreta problem, och inte färdiga lösningar eller gratisprogrammerade skript. Det bästa för dig om du nu sysslar med webdesign är att lära dig php eller något annat skriptspråk om du har behov av lösningar som den du beskrev.

Om du är för lat för det så återstår bara två möjligheter: 1. söka på internet efter den lösning du efterfrågar eller 2. betala någon för att göra en professionell skräddarsydd lösning på ditt problem. Du kan förstås också prova att fråga på något php-forum, där man är inriktad på programmering, men du kan knappast förvänta dig att någon skriver ett skräddarsytt skript för varje behov du har.

Dessutom är ditt problem relativt enkelt och en bra början att börja lära sig php och prova sig fram (jag gjorde dessutom ett inlägg ovan med tips om vilka funktioner du kan använda).
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-27, 20:13 #17
herrstroms avatar
Nykomling

Nykomling
herrstroms avatar

OK, jag förstår hur ni tänker, och jag får be om ursäkt om jag har använt forumet inkorrekt. Meningen var inte att bygga på frågan efterhand, utan jag insåg efter de svar jag fick helt enkelt att inte hade varit tydlig nog.

mvh
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017