FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Medlem
|
tanke: lägga till en avdelning för nybörjare?
inte stänge ute nybörjarfrågor utan ge det en egen hörna... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
MST2005: De som inte vill (det handlar faktiskt om vilja, vad man vill lägga pengarna på , snarare än "har råd"), blir hänvisade till övriga delar av WN. Precis som det fungerar på WebmasterWorld.
Det handlar absolut inte om någon sorts elitism. Fördelen med att en (symbolisk summa) pengar styr snarare än antal inlägg et cetera, är att vi just slipper elitismen. Vem som helst som är intresserad kan dyka upp och börja skriva intressanta inlägg direkt. Och vad har ny-startade webbsidesägare (och liknande) för nytta av avancerade strategier etc? Därför vore det bra att samla all sådan diskussion på ett lättåtkomlig ställe. Istället för att tappa duktiga medlemmar skulle de flytta in dit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen är det upp till var och en om de vill betala eller inte. De som har råd kanske väljer att betala medan de som inte har råd väljer att inte betala. Det är upp till var och en vad de vill lägga 100:- på. Finns viktigare saker att lägga 100:- på än att använda dem till att betala för att komma åt en kategori. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ær inte alla på WN faktiskt intresserade av data/webben? Jag ser inget motorcykelforum. Vilket forum syftar du på som har 80% irrelevanta inlægg? Du sæger "Ur den professionella vinkeln tycker jag att WebmasterWorld har kommit längre än WN. ", och då syftar du på att man får betala før att bli medlem eller? Nej, tycker du fått det helt om bakfoten. Meningen med WM ær væl att det ska vara tillgængligt før alla webmastrar. Att utbyta erfarenheter etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ganska naturligt egentligen. Om du inte tror att du kommer att göra några vinster genom att ha tillgång till den här delen av WN, är det onödigt att lägga ut pengar på den. Jobbar du med webben kommer du troligtvis att tjäna igen dina 100 kr rätt fort på ett eller annat tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vill inte bidra till elitism eller förkasta inläggen på WN. Men jag skulle gärna se att det blev lättare att hitta relevanta inlägg för alla grupper på WN. Just nu är det svårt att hitta inlägg man är riktigt intresserad av eftersom allt beblandas. Och jag tror faktiskt att 100 kronor i månaden är nog för att skapa en sådan grupp. Jag vet faktiskt inte hur WebmasterWorld har löst det. Jag har inte själv betalt för att få tillgång till deras betalda del. Men även öppna inlägg verkar _i genomsnitt_ ha en betydligt mer professionell attityd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns flera saker som inte är trollrelaterade men som skulle förbättra läget en aning.
* Bättre design, inriktad på att krympa tråden så att inläggen ligger tätare staplade på varandra. förbättrar överblick och minskar scrollande. * Gå igenom och strukturera upp avdelningarna. Inför gärna avdelningar som: "Nu vill jag klaga på mitt webbhotell- jag mailade dem för en kvart sen och har inte fått svar än" och "jag vill sälja min domän som jag reggade igår och just du har chansen att bjuda över 10.000 kronor" så man vet vilka trådar jag inte behöver läsa. skämt åsido, med bättre indelning kanske det blir mer och bättre liv här. *Stäng gamla trådar och flytta dem till en underavdelning för just låsta gamla trådar. De kanske kan bli självstängade om inge skriver på en vecka? *fixa en klistrad guide och länksamling i varje avdelning, där kan de glada amatörerna får läsa innan de funderar på att skriva. där kan man själv ockås få lite hjälp när närminnet raderat sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Betala 100 kr i månaden för att besvara frågor som folk behöver hjälp med. Bra idé. Säkert många som nappar.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|