FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Först och främst är jag lite osäker på var denna tråd skall ligga. Om någon tycker att den borde vara någon annanstans så får den väl flytta dit
![]() Bakgrunden är att jag har en site med ungefär 9 000 medlemmar. Tidigare har det inte skickats ut några nyhetsbrev men nu har vi skickat ut det första. Det system vi använt tidigare på andra projekt visade sig inte hålla måttet så jag letar nu efter något annat. Kravspecen är: 1. Kunna skapa både html och textmail 2. Opt in/Opt out samt text/html Användaren skall kunna välja från "min sida" samt när man blir medlem, om man vill ha nyhetsbrevet, samt om det skall vara text eller html baserat. 3. Nytillkomna medlemmar skall automatiskt få senaste nyhetsbrevet när de blir medlemmar 4. Skapa interaktiva nyhetsbrev med information från databasen Nyhetsbrevet skall innehålla utdrag från forumen med till exempel "mest populära diskussionen" "fem senaste inläggen" och så vidare. Den skall också plocka med information om vad respektive användare loggat för information senast, och i vilka kategorier 5. Banners i nyhetsbrevet Vi vill inkludera banners i nyhetsbrevet och helst kunna spåra klick på dessa. 6. Prenumerera på nyhetsbrev utan att bli medlem på siten 7. Varje nyhetsbrev skall också ligga på siten så om något blr fel i utskicket/mottaget så kan man länka till webben där medlemmarna kan läsa nyhetsbrevet. Är det något mer man bör ha med i en kravspec för en programvara/script som skapar nyhetsbrev? Någon som har tips på vart man kan hitta något som gör detta? Jag har alltså inte lust att scripta något själv utan så nyckelfärdig lösning som möjligt är att föredra. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej mlindstrom!
Kan rekommendera 2 system som är prisvärda och som täcker om inte alla så näst intill allt du nämner i krevspecen plus mer därtill. http://www.activecampaign.com/afv.php?rfv=3611&s=12all från ActiveCampapaign och http://www.octeth.com/products/oempro/ från octeth Mvh Robert Högberg |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tackar för det. Håller på och går igenom dem nu. Någon annan som har tips? /Mattias |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|