FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Guest
|
Hejsan, jag driver idag min hemsida på webbhotellet Surftown. Men deras trafikbegränsning per måndag är värdelöst, Jag får bara ha 10 gb trafik i månaden. Och har jag något spel som blir för populärt så tar dom bort den filen för att deras servrar inte klarar av det.
Vad finns det för alternativ? Har inte råd o slänga ut tusentals kronor på en egen server. Men jag behöver ett webhotell som tillåter mycket trafik! |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kolla amerikanska webbhotell. Lite slöare men kan vara värt det om du inte vill lägga ut för mycket pengar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad menar du - tar de bort filer från din webplats? Tja, byt webhotell, det är ett fantastiskt uselt webhotell om de plockar bort filer från din sajt. Meddelar de dig att de gjort detta?
Hur mycket kan du betala? Det finn s en uppsjö med webotell som tillåter avsevärt mer än 10 Gb i månaden i Sverige och som inte kostar mer än någon hundring i månaden eller så, finns ingen anledning att vara kvar hos ett webhotell som Surftown om de uppför sig på det viset (fast å andra sidan, vad kan man förvänta sig för de priser de tar...).
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
http://www.crystone.se snabba + snabb support.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Nej dom meddelar inte heller när detta händer. Så jag måste byta fort. Tog en titt på theserverexperts.com det verkade riktigt billigt. Någon här som använder dom? |
||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är excessive load då är det inte bandbredden som är problemet utan att du använder för mycket resurser på servern. Det betyder att du kommer att få samma problem på andra ställen också eftersom serverload kommer att bestå.
Det du bör göra är att kolla på en VPS lösning eller försöka göra ett arrangemang med en webhost som har kraftigare servrar som klarar högra belastning (en dual xeon med 4-8GB RAM tex med få eller resurs snåla kunder). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Leta upp ett webbhotell som erbjuder tillräckligt mycket trafik; eller se till att få ett specialkonto med rätt trafikgräns. Det kan inte vara svårt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|