FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpte en begagnad bärbar dator förra helgen... Vad gör man första dagen?
Spiller dricka på tangentbordet... :s Lyckades rädda några knappar med öron-tops. Men nu funkar inte enter-knappen. ![]() Sen kom jag på ideen, varför inte göra om i inställningarna så att enter funktion är på en annan knapp. Har för mig att det ska gå att göra detta. T ex att höger shift knapp funkar som "enter". Men, jag vet inte hur man fixar detta. Kan någon hjälpa mig? Tacksam för hjälp. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En annan grej du kan prova är en typ av rengöringsspray som är skonsam mot elektroniken, finns bl.a. på clas ohlson.
Den löser upp fetterna och sockret i läsken som gör det sticky, såvida inte elektroniken skadats av vätskan redan men det är ytterst sällsynt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Min dotter spillde saft i min bärbara och jag provade allt, sådan där spray men det gav inget, så jag fick sitta med ett extra tangenbord i kopplat.... funkar ju det med, men bra jobbigt om man ska ta med den nåonstans
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tills dess vill jag kunna ha någon slags enter knapp. Köpte bärbara för att jag ofta ska dit och hit. Så en extra tangent-bord låter lite väl jobbigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hah, detta har inte hänt mig men fan va nervös man är när polarna sitter och dricker läsk vid min laptop. Jag bara känner att nått kommer hända..
![]() Ett alternativ är ju att lämna in den. och få tangentbordet utbytt i den. $$$ /empty |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lyckades spilla ett glas cola i mitt Compaq-tangentbord...
ryckte sladden snabbt som bara den och tänkte "bära eller brista" eftersom jag insåg att även om tangentbordet skulle fungera skulle det klibba ihop.... så jag tog in tangetbordet i duschen och spolade ordentligt med riktigt varmt vatten...sen fick det torka i en vecka och fungerade utan problem! Kanske ingen behandling man bör rekommendera men det va värt ett försök! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett tangentbord kostar ju inte mer än 30kr idag..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag bytte tangentbord på min bärbara Compaq, kostade inte mer än 300 (om jag kommer ihåg rätt) att köpa nytt tangentbord, och det var enkelt att byta själv, tog max 10 minuter. Hade dock inte spillt läsk på det, det började glappa av sig självt efter lång och trogen tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag hade nog också försökt få tag i reservdelar (nytt tangentbord).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nytt tangentbord låter som det bästa alternativet än så länge. Hur man byter funtion på tangentbordet har jag ingen aning om.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|