FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon här som har bra koll på Wordpress? I sådana fall behöver jag din hjäp!
Har kört två bloggar där jag installerat Wordpress språkpaket för Svenska, dvs så att dom blivit översatta till Svenska. Efter att webbhotelet flyttat dem från en server till en annan så har plötsligt språkpaketet slutat att fungera, dvs bloggen blir på engelska i stället. I Själva bloggen är inte detta något stort problem då jag har gjort om nästan allt själv tidigare så nästan allt är redan på svenska men i admingränssnittet så har jag inte ändrat något så här blir allt på engelska nu från att tidigare varit på svenska. Är det någon som vet vad som är fel och hur jag åtgärdar detta? wp-config.php innehåller informationen om att bloggen ska vara på svenska och språkfilen sv_SE.mo ligger på plats i rätt katalog. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är inte så att du/de uppdaterat till WP 2.04 i samband med flytten? Jag vill minnas att 2.04 har problem med språkstödet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej har inte uppdaterat till 2.04 allt är bara direkt överflyttat från den gamla servern till den nya och allt funkar utmärkt bara det att det nu är på engelska i stället för svenska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
har du satt följande variabel i config-filen?:
Kod: