FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi jobbar på en betalningstjänst många transaktioner kommer vara längre än 30 kr ex moms. Kunderna är främst företag eller andra organisationer. Troligen kommer en betydande del av kunderna köpa tjänsten ganska sällan.
Först hade vi tänkt använda oss av Pay-reads telefonbetalning som verkar bra och framför allt billig att komma igång med utan fasta kostnader. Det finns ett par problem med deras lösning. Kostnaden dras inte på telefonräkningen vilket innebär att de håller på fakturor som är lägre än 30 kr ex moms i sex månader. Det går inte att integrera helt med sajten. Dessutom kan de inte garantera att de inte inför en faktureringsavgift senare. Så två frågor: - Vilka andra lösningar finns för telefonbetalning som passar sällanköp med ofta mycket små belopp? Jag har sett en del andra nämnas här på forumet men inte fått riktigt klart för mig vad som passar just dessa förhållanden. - Vilken betalningslösning är mest lämplig för företagskunder? SMS går troligen bort helt. Men hur är det med telefonbetalning respektive kortbetalning? Är det någon som har erfarenheter kring detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om det är företag vi pratar om. Skulle de inte kunna betala in en större summa med kort som de sedan plockar alla dessa småbetalningar från?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tror nog mest på Payers (Pay&Reads) telefonbetalning eller konto, då det ger företagarna ordentliga fakturor...
Men nog vore det intressant att slippa den där gränsen på 30 kr... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du säga vad det är för slags tjänster? Hur ofta kommer de användas ungefär? Målgrupp? (vilken sorts företag)
Då får du nog lite bättre svar skulle jag tro. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|