FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon här som känner till www.telesparr.se? Dom ringde upp och försökte sälja in en spärrlista för företagare mot telemarkeringförsäljare för 790 kr exkl. moms per år. Jag gjorde en whois efter samtalet och upptäckte att bolaget som driver tjänsten heter ConnectingSweden AB och själva jobbar med "spam via fax".
Vore intressant att höra om någon känner till dessa, eller kanske själva använder tjänsten. Det finns ju så många skojare som ringer runt, och i och med att säljaren sa att dom samarbetar nära med både Svensk Handel och Sveriges CallCenter Förening gör att man blir lite fundersam i och med att jag inte har hittat någon information om detta samarbete på någon av sajterna (inte ens på deras egen sajt finns denna information). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag såg deras annons på idg.se här om dagen och blev ytterst tveksam till att man får något alls för pengarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det betyder väl kanske att de själva slutar ringa i alla fall? Alltid nåt ..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är väl alltid ok att ringa till företag, finns ingen skyldighet för någon callcenter vad jag vet att kolla något register. Till privatpersoner gäller andra regler och där finns ju NIX gratis.
Verkar mycket skumt att de skulle ge alla callcenter och telefonförsäljare en lista på företag som inte vill bli uppringda... Edit: Tycker inte heller om Malmöbaserade företag med endast box ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns flera företag som roar sig med samma sak och de gör grova pengar på något de i vilket fall varken kan garantera eller direkt påverka. En annan är telefonsparren.se som ringt oss tre (3!!!) och frågat om vi vill undvika jobbiga telefonsäljare...
Kul människor.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske ska testa tipsfunktionen genom att anmäla deras eget företag som jobbiga telefonförsäljare =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har jobbat på connectingsweden. Men då sålde vi elabonemang.
![]() Dom säljer ju åt andra företag och inte deras egna produkter. Så förmodligen har telespärr anlitat connectinsweden? /empty |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite likheter med spammailen man får "Don't ever get spam again!!!!".
Inser de själva hur paradoxalt det är? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick i veckan samtal om detta. Hon som ringde pratade väldigt otydlig svenska så förstog aldrig riktigt vad det handlade om förutom någon spärrlista. Förklarade att jag tycke om de säljare som ringde till oss och inte ville vara med i någon spärrlista...
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|