FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tror dagstidningar är bra för stora/kända företag som bygger varumärken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mycket intressant detta.
300 000 unika besökare per dag... Med tanke på hur många grafiska störande annonser det finns hos kvällsblaskorna så ska man inte räkna med större klickfrekvens än någon promille. Och det var väl mycket ungefär vad som var fallet? Hundratals kronor per klick och ännu dyrare per kund i så fall... En annan höjdare är nyteknik.se där det enligt uppgift kostar 14 öre per EXPONERING att annonsera! För de flesta sökord/ämnen är Google Adwords billigare per klick och antagligen också per kund. Alternativt kan det löna sig att följa Robetssons råd och annonsera på mer tema/bransch inriktade sidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Stora toppbanern på nyteknik har jag fått specialpris på ca 40 öre/exponering från en säljare på medianet... Han tyckte det var en skitbra deal
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vill tipsa folk att prova metro. Har tidigare kopt en hel del annonserar i metro i storre orterna, fungerat jakla bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Först och främst verkar det som om ditt arbete med sajten fungerar. Det är relativt många som agerar när de kommer in på sidan och beställer ett varuprov. Så det har du all heder av.
Det som din kund är missnöjd med är utfallet på Aftonbladet/Expressen och där blir jag förskräckt över den låga klickfrekvensen. De borde verkligen redovisa klickfrekvens. Kan man inte betala per klick? Annars är det nog läge att pröva andra sajter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tror inte Aftonbladet/Expressen kör med CPC alls. Och det kan man ju förstå, för då skulle de inte tjäna många kronor...
40 öre per exponering på nytekniks toppbanner?! Finns det verkligen så stora & okunniga annonsköpare så det kan löna sig att försöka ta sådana priser, eller är det nåt jag/vi missat här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det enda jag vill tillägga är att man aldrig ska köpa en annons utan att veta vad de faktiska marknadspriserna är, på många av de mest populära siterna ligger listpriserna, i extremfallen, nästan 10-20 ggr högre än vad säljarna är beredda att släppa dem för. En klickfrekvens hos aftonbladet på under promillen låter rimligt för mindre format, dock borde det ligga något högre för de stora format som angavs i tråden, om inte annat för att folk klickar av misstag på annonsen. Så verkade ju dock inte vara fallet här eftersom din signuprate var väldigt hög. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|