FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
-Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
-Well, you can still get one from a strange country! :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
:lol: Haha
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nästan alla går att köpa för pengar........?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Går nog att bygga vidare på i all oändlighet, speciellt om man som jag är lite halvonykter en onsdagnatt.
![]() - om man inte matar den med pengar då och då så kan de lätt snappas upp av en ny ägare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Haha den gav ett leénde på munnen!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Heeee den var bra.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Programmet MS Wife 3.11 har nu varit ute på marknaden ett tag. Föregångaren MS Wife 1.0 som funnits i en beta-version en längre tid har använts av många och kraven på en uppgradering har varit många och högljudda. Tyvärr så dras även den nya versionen MS Wife 4.0 (för enkelhetens skull hädanefter kallat MSW) med ett antal allvarliga buggar som jag gärna vill fästa uppmärksamheten på.
Man måste ha klart för sig som ny användare att MSW inte är ett självständigt program. Det är en uppgradering av MS Girlfriend 3.X. Normalt börjar man med MS Girlfriend 3.X för att efter ett par år uppgradera till MSW. (Det finns de som hoppar över detta och skaffar MS Girlfriend 3.X och omedelbart därefter gör uppgraderingen till MSW. Detta kan fungera bra, men är riskabelt och metoden rekommenderas inte av mig.) MS Girlfriend 3.X är ett ganska trevligt program. Användargränssnittet är trevligt och layouten är välgjord. Programmet ställer inga stora krav på hur man sköter och organiserar sina biblioteksfunktioner. Eventuella kostnader för att underhålla programmet är rimliga. En nackdel med programmet är att ibland dyker det upp en pop-up ruta som påpekar det lämpliga att uppgradera till MSW. Tyvärr går det inte att ta bort denna pop-up funktion. Programmet MS Girlfriend 3.X finns i ett flertal varianter. 3.1, 3.2, 3.3 m. fl. Många som tröttnat på den version de installerat har försökt att byta version. Detta är inte alldeles enkelt. Programmet är nästan omöjligt att helt avinstallera. Det lämnar mängder av små men märkbara spår efter sig på hårddisken. Normalt blir inte detta något problem, men vissa versioner av MS Girlfriend 3.X störs av att det funnits en tidigare version på hårddisken. Det finns ännu inget bra sätt att komma förbi detta problem, utom att uppgradra till MSW. Av någon outgrundlig orsak försvinner detta problem vid uppgraderingen. Det är heller ännu inte helt klarlagt vilka olika versioner av MS Girlfriend 3.X som stör varandra. Det första man måste tänka på när man väl bestämt sig för att uppgradera till MSW är att det ställer helt andra och mycket högre krav på hårdvaran. MSW är ett program som har en tendens att generera mängder av små sidoprogram som ställer mycket hårda krav på hårdvaran och processorlasten. Belastningen av dessa s.k. child-processes kan bli så stor att hårdvaran inte klarar av belastningen utan man måste rensa hela hårddisken och börja om från början igen. MSW är ett program som tar hand om mycket av det rutinarbete man förut fick göra manuellt. Det håller reda på alla periferienheter, sköter resurstilldelningen för olika program och sköter även den tråkiga s.k disc-cleaningen. Nackdelen med detta kan vara att man måste se till att olika program finns installerade och fungerar perfekt, som tillexempel Income 1.1 och NewCar850. Risken finns annars att MSW gör så att systemet hänger sig, vilket i och för sig inte är katastrofalt, men leder till en massa onödigt besvär. De finns de användare som ifrågasatt om inte MSW skapar mer arbete än vad det avlastar, men det är en fråga som jag inte kan ta ställning till. MSW är ett mycket kompetent program. Det visar sig bland annat i att när man väl installerat det på datorn så håller det fullständig koll på alla andra installerade program. Tyvär så har det i efterhand visat sig att vissa program är helt eller delvis inkompatibla med MSW. Så till exempel är programmen PubEvening 2.1, TheGuys 4.4 och DiscoNight 0.1 beta nästan omöjliga att köra ihop med MSW. Det finns vissa hackers som lyckats med detta, men det kräver mycket stor kunskap i programmering och är inget för den normale användaren. Även i detta fall är risken stor för att systemet hänger sig. Jag vill mycket kraftigt varna för försöka köra programmet OneNightStand 6.69. Vid installation av detta program kommer MSW nästan säkert att avinstallera sig själv och även att tömma hela resurskapaciteten i datorn, inklusive MSMoney 1.3. Det är oerhört svårt att installera nya program i datorn efter detta. Till yttermera visso vill jag påpeka risken för att få virusangrepp i datorn vid installation av okända program. Som helhet är MSW ett program som de flesta installerar en gång och därefter behåller. Det kan ge många trevliga stunder framför datorn när man väl vant sig vid programmet. En kväll i brasskenet framför datorn och med ett glas vin kan ge stor behållning för användaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
ha ha det livade upp humöret
![]() |
|||