FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har jag sökt i flera timmar utan att hitta, måste be om hjälp.
Jag har en stationär och en bärbar dator. På båda datorerna vill jag dela ut en mapp så att jag från den ena datorn till den andra kan uploada lite filer vid behov. Det hela funkar utmärkt när det gäller utdelningen på bärbara men inte alls när jag delar ut på stationära. Jag kan dela ut mappen och välja behörighet (skriva eller bara läsa). Grejen är att min bärbara har ingen åtkomst alls, ingen behörighet, till min stationära. Båda har WinXP Pro. Har inte medvetet gjort några inställningar för att låsa den stationära eller göra den bärbara mer öppen än standard. Hur släpper jag på säkerheten lite på stationära så att jag kommer åt utdelade mappar via nätverket? Hittar inte denna inställning någonstanns.. Edit: Har inget antivirusprogram eller brandvägg av något slag på någon av burkarna. Edit2: För att förtydliga ytterligare, jag hittar den stationära från min bärbara. Det kommer dock upp en ruta som säger "..kanske har du inte behörighet att använda den här resursen.." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använder du enkel fildelning? Om inte så är det behörigheten på fil- eller sharenivå som ska ändras. Everyone ska ha read, change eller full beroende på vad du vill göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan ju kolla in windows brandvägg... Om den är aktiverad så kanske du måste se till under --> undantag att File and Printer Sharing är kryssat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat: