FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Tråden kommer ursprungligen från en splittat tråd. Ska väl tilläggas att tråden inte generellt skall handla om den citerade personen eller inlägget utan det är ett statuerande exempel. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Citat:
Du kan väl börja med att ta bort JX Hosting ur din signatur? "Reklam" i signaturern verkar tydligen inte tillåtet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
Reklam i signaturen är såklart tillåtet i viss form, att kombinera "du borde..." och sen besvara sitt eget inlägg i signaturen var en ny företeelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
|
|||||
|
Citat:
Reagerade väl också lite. Men saken är ju att han inte säger rätt ord "FRÅGA BARA MIG!" utan snarare sade fråga runt bland olika webbhotell. Egen-reklam? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Nej inte så, men om du tittar nog så ser du "fråga webbhotell som erbjuder speciallösningar" och på raden under i signaturen finns "" ... erbjuder även speciallösningar ""
Till saken hör ju att jag då aldrig har sett ett enda webbhotell tala om att dom är öppna för speciallösningar på hemsidan, möjligen långt in nånstans där man inte ser det i första taget, så om man tänker sig att man är en potentiell kund, var vänder man sig ![]() Detta kan bli en intressant diskussion, när är det egentligen ok med nonsensinlägg enbart för att synas t.ex.? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det är bra att du lyfter ämnet Decibel. I mina ögon ska det vara tillåtet att skriva inlägg så länge det inte är direktreklam eller vad man ska kalla det. Tycker det är helt okej att skriva reklam i signaturen och det gör så gott som alla på WN - i mer eller mindre utsträckning.
Visst, användaren skriver ett inlägg och svarar i princip på det i signaturen. Men om vi skulle tagit bort just den meningen, skulle han fortfarande inte "hinta" om att han har ett webbhotell som erbjuder speciallösningar? Och hur blir det om till exempel jag startar en tråd och frågar efter webhotell som erbjuder speciallösningar, ska inte den personen få svara på tråden då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Det vi har sett senaste tiden så fort en webbhotelltråd kommer på tals är 3-4 olika webbhotell som alla svarar samma sak, i olika former, d.v.s. nonsensinlägg bara för att publicera sin signatur.
Problemet jag önskar belysa är hur relevansen i trådarna minskar med alla dessa nonsensinlägg, många av dessa inlägg gör också att trådarna spårar ur ifrån vad de egentligen handlade om från början, för min egen del blir då hela tråden ointressant om jag inte får läsa vad den egentligen handlade om. Att webbhotell besvarar saker är bra, inget snack om den saken men när vi ser liknande tominlägg enbart (?) för att framhäva sin egen verksamhet tycker jag det bara blir jobbigt att läsa, ibland är det så pass självklara saker som skrivs att man nästan blir lite mörkrädd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker allmänt att man behöver styra upp detta bättre. Det går inte att hindra reklam i någon form, särskilt inte när användare frågar efter vissa företag eller produkter. Däremot kan man reglera hur det får ske, och hur man får svara på en sådan förfrågan. Det är bättre att det får ske öppet med tydliga regler, än att alla försöker göra smygreklam...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Ta bort signaturerna helt? Då blir det väldigt enkelt att se när en medlem registrerar sig av ärliga skäl. Även om jag tycker det är rätt intressant att se vart en viss person hör. Exempelt Decibel tar upp är ju som sagt bara ett nybliven medlem som testar vad som händer om man småspammar WN. På de flesta forum jag är medlem på exklusivt WN så är det långt mycket mera socialt tillåtet att göra lite reklam för sina tjänster, så jag förstår att nya medlemmar har lite svårt för de hårda regler som trots allt finns här på den punkten.
Dessutom, skall de väl vara sagt att när officella utsända från tradedoubler, acme etc skriver inlägg som är långt mer självgoda så brukar det sällan dyka upp sådana här trådar. /rant |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker det är lite för hårt styrt på forumet i allmänhet. Ja vet inte riktigt, men känns som om det är för ordnat med för lite medlemmar. Hade det varit 1000 nya poster om dagen så hade jag haft mer förståelse men som det är nu.. Nää, ja vet inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|