Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Admins

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-15, 08:22 #1
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Medlem
hoxons avatar

Jag har en undrar till Er som är admins. När ni raderar trådar skriver ni ett PM till den som startat tråden eller tar ni bara bort den?

T.ex. så startade jag en tråd här om dagen rörande att vi vill hitta partners inom webbspelsbranschen, då ingen svarade postade jag ytterligare ett meddelande i samma tråd där jag skrev lite mer kring ämnet i hopp om att någon skulle läsa tråden. Tråden hade lästs av ett par hundra personer (vilket är ganska lite).

Nästa gång jag kommer tillbaka till WN är tråden raderad / funkar inte.

Jag tänkte att jag kanske hade läst fel i reglerna....

---- Taget från reglerna...

Internettjänster & Sponsorer och i viss mån bannerbyte nätverk och liknade, även serverlösningar, programmering.

Syftet är att utveckla Sveriges internet och att hitta nya Kompisar / Sammarbetsparners.

Till att börja med kommer vi ha att alla kan posta men funkar inte det så kommer vi att moderera/godkänna alla inlägg.

Se detta forum som ett sätt att påverka och analysera Sveriges internetbransch.

---

Självklart förstår jag att man inte kan spamma sönder sajten men tanken är väl ändå att vi som driver sajter tillsammans skall utveckla affärerna. Annars är det svårt att leva vidare ... Vi (Studentis Group) har precis köpt upp ett gäng sajter och då är det väl nice om vi kan tjäna pengar på det tillsammans med någon bra programmerare som kanske är bättre på att bygga system än göra affärer?!

Jag tycker WN är kanon och skulle gärna vilja ha kontakt med många fler sajter och webmasters men det är svårt om det bara skall ske under OT / tidsfördriv. Skulle gärna se att man lyfte sajten med en del som bara handlade om att jag säker business / affärspartner till ett visst projekt. Vi snabbare vi kan få kontakt med varandra och använda vår trafik (till att tjäna pengar) desto roligare blir det också att jobba med det som vi gör.

Jag förstår om WN inte har som ambition att bli för seriöst men det skulle vara kanon med ett litet lyft....
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-15, 08:33 #2
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Men hallå???? Exakt samma fråga var uppe igår.... Inte konstigt dina trådar blir raderade om du inte kan läsa!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-15, 09:11 #3
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by robertsson@Sep 15 2006, 08:33
Men hallå???? Exakt samma fråga var uppe igår.... Inte konstigt dina trådar blir raderade om du inte kan läsa!
Innehållet i de radera trådarna var väl, vad jag kan utläsa, ganska olika. Ett moderatorsvar från ett annat scenario kanske inte säger så mycket i det här fallet..
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-15, 09:33 #4
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by hoxon@Sep 15 2006, 08:22
Jag har en undrar till Er som är admins. När ni raderar trådar skriver ni ett PM till den som startat tråden eller tar ni bara bort den?
Om det är ett klart regelbrott så PM'ar vi inte. Om det är diffust PM'ar vi om tid finnes.

Citat:
T.ex. så startade jag en tråd här om dagen rörande att vi vill hitta partners inom webbspelsbranschen, då ingen svarade postade jag ytterligare ett meddelande i samma tråd där jag skrev lite mer kring ämnet i hopp om att någon skulle läsa tråden. Tråden hade lästs av ett par hundra personer (vilket är ganska lite).

Nu kan inte jag se tråden heller för att den är helt borta, men jag känner på mej att det var egenreklam inblandat.

Citat:
Självklart förstår jag att man inte kan spamma sönder sajten men tanken är väl ändå att vi som driver sajter tillsammans skall utveckla affärerna. Annars är det svårt att leva vidare ... Vi (Studentis Group) har precis köpt upp ett gäng sajter och då är det väl nice om vi kan tjäna pengar på det tillsammans med någon bra programmerare som kanske är bättre på att bygga system än göra affärer?!
Om du tänker avlöna programmerarna i fast pris/lön bryter det inte mot reglerna. Minsta tendens till efterfrågan av % avtal och gratis-arbete raderas. Många många kontakter har knutits på WN, oftast har dom initierats via PM.

Citat:
Jag tycker WN är kanon och skulle gärna vilja ha kontakt med många fler sajter och webmasters men det är svårt om det bara skall ske under OT / tidsfördriv. Skulle gärna se att man lyfte sajten med en del som bara handlade om att jag säker business / affärspartner till ett visst projekt. Vi snabbare vi kan få kontakt med varandra och använda vår trafik (till att tjäna pengar) desto roligare blir det också att jobba med det som vi gör.
Vet inte om det skulle funka i praktiken med det upplägget vi har idag. Många kontaktar idag varandra via PM och jag tror de flesta seriösa företagarna här önskar att ha det så.

Citat:
Jag förstår om WN inte har som ambition att bli för seriöst men det skulle vara kanon med ett litet lyft....
Jag vet inte om jag tycker det är nåt större lyft. Om jag söker en programmerare till ett projekt som förväntas jobba mot % tror jag majoriteten önskar att jag håller det borta från publika trådar. Det är ju inte så intressant för de flesta.

Om det finns intresse för andra lösningar så vore det intressant att veta hur en sådan lösning skulle se ut i detalj.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-15, 11:16 #5
hoxons avatar
Medlem

Medlem
hoxons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av hoxon
Om det är ett klart regelbrott så PM'ar vi inte. Om det är diffust PM'ar vi om tid finnes.

Citat:

Nu kan inte jag se tråden heller för att den är helt borta, men jag känner på mej att det var egenreklam inblandat.

Citat:
Om du tänker avlöna programmerarna i fast pris/lön bryter det inte mot reglerna. Minsta tendens till efterfrågan av % avtal och gratis-arbete raderas. Många många kontakter har knutits på WN, oftast har dom initierats via PM.

Citat:
Vet inte om det skulle funka i praktiken med det upplägget vi har idag. Många kontaktar idag varandra via PM och jag tror de flesta seriösa företagarna här önskar att ha det så.

Citat:
Jag vet inte om jag tycker det är nåt större lyft. Om jag söker en programmerare till ett projekt som förväntas jobba mot % tror jag majoriteten önskar att jag håller det borta från publika trådar. Det är ju inte så intressant för de flesta.

Om det finns intresse för andra lösningar så vore det intressant att veta hur en sådan lösning skulle se ut i detalj.
Tack för ditt snabba svar.

Jag skall försöka hålla mig borta från %-deals. Kan ni hitta tråden igen eller är den helt borttagen? Skulle uppskatta ifall Admins kunde skicka PM innan en tråd raderas. Annars är det ju era medlemmar som går miste om affärer vilket är ganska fel och motverkar hela syftet med sajten.

Exakta synpunkter på uppgradering av uppdragsdelen är något som är ett ganska omfattande projekt kan jag tänka mig. Men det skulle nog vara intressant att ha en lista på tjänster som sökes och finns tillgängliga.

Men å andra sidan är WN ett forum och inte en jobbsajt. . .
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017