Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


http://www.gratissidan.org

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-08, 11:03 #1
emporia emporia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 68
emporia emporia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 68
Följande kan ses på ovan nämnd sida:

"Varning!
Akta er för bli Affelite åt affiliator.com
Ni ska alle fall aktera er för vissa av deras annonsörer som bluffar med pengar! "

Är detta befogat eller? Svar önskas då man är med i affiliator.

mvh

Peter
emporia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 11:11 #2
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
Gratissidan.org/smsnetwork/conix är ett skämt, läs mer här.

Citat:

Varning!
Akta er för bli Affelite åt affiliator.com
Ni ska alle fall aktera er för vissa av deras annonsörer som bluffar med pengar!
Han får mig att skratta varje gång.
__________________
Can't sleep, clown will eat me!
M.R är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 11:40 #3
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Man kanske inte ska kasta skit på någon så, det ska man inte göra för det är mycket bra att fler program finns som skapar lite konkurrens i Sverige vad gäller affiliate.

Men man får lite mindre betalt, dek kan nog stämma. Jag blev lite förvånad över Affiliators egna program, där de betalar 150 kr per att skaffa en ny affiliate. Det man missar där, då vi är vana med annat, är att man inte får betalt för att värva en affiliate, den affiliate ska ha tjänat in minst 300 kr innan du får betalt och det är inte så bra för oss men klart bra för Affiliator.

Jag får iaf 10 ggr mindre pengar per dag hos affiliator än hos double, varför vet jag inte för länkarna är lika synliga. Men ska tilläggas att jag har varit med i endast 3 dagar.

/David
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 12:41 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Det är inget fel på Affiliator, dom är seriösa, dom har bara blivit utsatta för en smutskastningskampanj av vår kära wn-pajas

Det som har hänt är att jag avslutade samarbetet med "dwmedia" aka privatperson Mikael XXX på affiliator så hans ersättning på 24 kronor drogs tillbaka.

Mikael blev fullkomligt rasande och började kasta skit på Affiliator för detta och innan Affiliator hann besvara krititiken hade Mikael påbörjat sin smutskastningskampanj av Affiliator. Eftersom Mikael nu bröt mot sitt avtal med Affiliator blev han avstängd från nätverket och nu hotar han med att göra utskick till miljoner människor där han skriver skit om affiliator...

Vad ska man säga, Mikael sjunker lägre och lägre för varje dag.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 12:58 #5
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by Davve@Sep 8 2006, 12:40
Man kanske inte ska kasta skit på någon så, det ska man inte göra för det är mycket bra att fler program finns som skapar lite konkurrens i Sverige vad gäller affiliate.

Men man får lite mindre betalt, dek kan nog stämma. Jag blev lite förvånad över Affiliators egna program, där de betalar 150 kr per att skaffa en ny affiliate. Det man missar där, då vi är vana med annat, är att man inte får betalt för att värva en affiliate, den affiliate ska ha tjänat in minst 300 kr innan du får betalt och det är inte så bra för oss men klart bra för Affiliator.

Jag får iaf 10 ggr mindre pengar per dag hos affiliator än hos double, varför vet jag inte för länkarna är lika synliga. Men ska tilläggas att jag har varit med i endast 3 dagar.

/David
Hej Davve,

Vi valde ett alternativ där vi gav 150 kr per affiliate men för att slippa betala för skräpkonton så satte vi en gräns där en affiliate måste uppnå utbetalningsnivån innan ersättningen betalades ut. En affiliate måste tjäna 600kr i nätverket för att vi ska få tillbaka de pengar vi lägger ut på en affiliate så jag tycker personligen det är ganska generöst. Vi har ju även gett 50 öre per klick parallellt med ersättningen på 150kr. (Kommer förmodligen att ändras)

Att du tjänar mindre hos oss låter konstigt men det kan ju bero på vilken reklam du har valt att visa.

Angående smutskastningskampanjen så vill jag inte kommentera utan överlåter det till vår VD samt vår jurist.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 13:08 #6
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Man kanske inte ska kasta skit på någon så, det ska man inte göra för det är mycket bra att fler program finns som skapar lite konkurrens i Sverige vad gäller affiliate.

Men man får lite mindre betalt, dek kan nog stämma. Jag blev lite förvånad över Affiliators egna program, där de betalar 150 kr per att skaffa en ny affiliate. Det man missar där, då vi är vana med annat, är att man inte får betalt för att värva en affiliate, den affiliate ska ha tjänat in minst 300 kr innan du får betalt och det är inte så bra för oss men klart bra för Affiliator.

Jag får iaf 10 ggr mindre pengar per dag hos affiliator än hos double, varför vet jag inte för länkarna är lika synliga. Men ska tilläggas att jag har varit med i endast 3 dagar.

/David
Hej Davve,

Vi valde ett alternativ där vi gav 150 kr per affiliate men för att slippa betala för skräpkonton så satte vi en gräns där en affiliate måste uppnå utbetalningsnivån innan ersättningen betalades ut. En affiliate måste tjäna 600kr i nätverket för att vi ska få tillbaka de pengar vi lägger ut på en affiliate så jag tycker personligen det är ganska generöst. Vi har ju även gett 50 öre per klick parallellt med ersättningen på 150kr. (Kommer förmodligen att ändras)

Att du tjänar mindre hos oss låter konstigt men det kan ju bero på vilken reklam du har valt att visa.

Angående smutskastningskampanjen så vill jag inte kommentera utan överlåter det till vår VD samt vår jurist.
Det är svårt att utvärdera det efter bara 3 dagar, jag tror det blir bättre sen, får placera annonserna lite bättre kanske.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 13:12 #7
emporia emporia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 68
emporia emporia är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 68
Tack för bekräftelsen.

Trist att höra om denna "smutskastare"! <_<
emporia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-08, 21:57 #8
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Riktigt tragiskt, men som sagt han är ju känd i dessa kretsar för att snacka en himla mass s**t.

Kan också gå i god på att grabbarna bakom Affiliator är seriösa och pålitliga.
Inget att oroa sig för alls alltså!

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-09, 10:24 #9
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
Jag avslutade också samarbetet med Mikael bakom Gratissidan.org/smsnetwork efter han hade fuskat. Bra att Affiliator tar itu med fuskare.
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-09, 11:58 #10
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Exakt vad har den här personen gjort?
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017