FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Håller på att installera nu phpMyAdmin 2.8.2.4 på min server. Men hittar inte det som jag tydligen ska ändra i, en fil som heter "config.inc.php" Har laddat upp alla filer på min server men den filen finns inte där...
Hur ska jag gära för att få igång det? Har all info till min MYSQL DB men vart ska jag lägga in det? Tacksam för svar David |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska göra en ny fil, brukar följa med nån sample, sen får du använda användarnamn och lösenord, eller sätta att den ska begära det från webbläsaren (typ config type= httpd) se kommentarer i exempelconfig filen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Jag testade med en annan version av phpmyadmin, där finns den filen.. få se om det funkar
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det finns versioner där man kan köra en setup.php med för att phpmyadmin ska generera en configfil
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Annars finns det en grafisk "skapare" av denna fil under scripts/setup.php men då ¨åste du skapa en config mapp där filenm kommer skapas av installeraren., Sedan när det är klart kopierar du den till root-mappen. Allt står beskrivet i dokumntations-filen (HTML).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag lyckades med den andra versionen
![]() Det här ska jag utföra: Citat: