FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för all input.
Jag lutar åt att erbjuda det mesta gratis och ha lite extrafunktioner mot en liten betalning. Nu är mitt problem att synas inom sport och spel. Fick just veta att man inte kan använda AdWords till detta !?!?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var värst vad negativa alla var. Ta en titt på stora företag runt om i världen och fråga er hur många som lever på patent. Det finns en del, speciellt inom tex läkemedelsindustrin, men det finns många som inte har några patent som skyddar på det viset. IKEA kan jag t ex inte tänka mig har några patent i den bemärkelsen att det hindrar andra från att göra det IKEA gör. De lever på att vara först, bäst, störst. "First mover advantage" "barriers of entry" etc etc.
I detta fallet känns det som att du kan tjäna på att utvidga din idé till att röra mer än bara några frågor på en mer eller mindre "allmän databas". Kan du göra din databas speciell och därmed erbjuda en ännu bättre tjänst? Kan du kombinera den "allmänna databasen" med annan information och bygga upp informationssystem som blir svårare att kopiera? Kan du, med hjälp av att vara först, hinna bygga upp relationer med och information från dina kunder innan någon annan får upp ögonen? Är det lönsamt att bygga upp ett starkt varumärke som ytterligare hjälper dig att attrahera kunder? Utvidga din idé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för det inlägget, fasko. Tänkvärt.
|
||