FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jo visst är det en lång väg att gå. Med tanke på hur bilden visar borde det blir färre hopp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är säkert fler hopp ändå till england , man kan gömma routrarna om man kör ospf på portarna efter nätet. Det gör ex. telia man ser inte hoppen utan det flyter bara igenom , vet det eftersom jag har jobbar med telias nät.
Vad jag vet så har song på att jobba med ännu en fiber upp till östersund bara för att webcows behöver mer kapacitet till sina datahallar. Har själv servrar där och håller med danne , fungerar mycket bra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Beror såklart på vad man spårar ifrån, nu gjorde jag det ifrån SOL-IX för att få en central baspunk.
Tror du har missuppfattat hur OSPF fungerar, det gömmer inga routrar, det tar kortaste vägen från punkt a till b med hjälp av RIP. (Vilket man kan veta utan att ha jobbat på telia ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
så sant , jag var lite trött vid halv 2 snåret inatt.. har man jobbat på telia och så blir det lätt fel =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Just den 23'e april var nog ingen optimal dag att pinga Webcows. De strukturerade om sitt nät den dagen för att få lastbalansering och hade routningsproblem. När man kom åt servrarna var det pingtider på upp till 4-500 ms. Nu är det nere på normala 50 igen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Crystone i Norrköping, ett webbhotell grundat 1997, erbjuder något som uppfyller alla eller åtminstone de flesta önskemål som du ställer.
För 398 kr/mån + moms får man hyra en... * En rackmonterad Intel Celeron 2 Ghz * 40 GB hd * 256 MB RAM * 50 GB i överföring per månad * 10 DNS-zoner * 5 st. publika IP-adresser m.m. (exkl. startkostnad) Jag var på besök hos dem häromdagen och fick se deras serverhall m.m. De har tydligen dubbla anslutningar mot Internet och har nyligen blivit egen LIR m.m. så därav kan man för en extra administrativ månadsavgift på mellan 25-65 kr/mån få 8-32 st. extra publika IP-adresser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||