FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur lätt/svårt är det att implementera en hostad lösning från Samport på vår hemsida, vi har köpt en enkel shop från Coxco MidiCart PHP och MySQL databas. Vad tillkommer i kostnadsväg om man skulle välja API lösningen istället och hur svårt är det att integrera den? Måste man ha SSL stöd på sidan osv..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lätt/svårt är ju en definitionsfråga. Om ni betalar nån som har erfarenhet av det så tar det säkerligen inte lång tid. För API måste ni ha ett eget IP-nummer och ett SSL-certifikat på servern. Kostnader kan väl Samport själva svara på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har skrivit ett hack för API lösningen i Joomla/Virtuemart, dock ej kört i produktion så måste testas ordentligt innan.
Vilken Samport lösning (HOSTED eller API) du bör välja beror på flera faktorer. t.ex. har du under 1000 transaktioner/år så skulle jag börja med HOSTED och sen möjligen gå över till API. API ställer helt andra krav då du handar kundens kortnummer och all sådan kommunikation måste ske med SSL samt du kanske skall överväga en dedikerad server m.m... Hosted lösningen i Virtuemart är du igång på nolltid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ah, tack! Då kör vi på Hosted tills vidare, blir lite billigare med webhotellet också när man slipper skaffa SSL och egen IP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ditt val passar säkert bra, men tänk på att kunderna får en annan (mer seriös?) bild av företaget om ni har en snygg API-lösning. Vissa idéer är lätta att "smyga" igång, ofta unika idéer med liten konkurrens. Andra behöver ordentliga satsningar för att verkligen etablera sig på marknaden/inte bli översprungna.
När jag är kund vill jag helst inte behöva krångla med att skickas till andra sidor för att få betala. Jag vill ge mitt kortnummer och klicka på "beställ". Men hade ni ett piller som trollade bort alla mina problem i livet hade jag väl kunnat acceptera en hostad lösning. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|