FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skandinavien, jag förstår att du är upprörd, men tänk på att vårda språket, framförallt på din hemsida. Din kritik blir mer effektiv i det fallet.
Att du utlovas ett evighetskonto - även om det är en konstig åtgärd i mina ögon - är kanske inte värt så mycket om det ändå inte fungerar. Fokusera på att få upp webbplatsen på ett nytt webbhotell. När allt fungerar som det ska kan du börja diskutera skadestånd med Theland. Efter lite letande hittade jag Thelands allmänna villkor där majoriteten av paragraferna har exakt samma lydelse - ord för ord - som de allmänna villkor Sajthotellet tillämpade 2001-2004. I och med att verksamheten ombildades till aktiebolag upprättade vi också nya allmänna villkor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det där med skadestånd är inte viktigt. Det som har EGENTLIGEN är viktigt är att han gör fel hela tiden, och jag får ingen ursäkt och patetiska symboliska kompensationer. Men tag tar ditt råd, och går igenom texten igen. Ps Låter det mer bildat och sofistikerat om man svär på latin? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns många bra leverantörer som även är billiga, bara för att du betalar mer så betyder inte det att det behöver vara bättre.
Fast känns inte så seriöst att bli utslängd på det sättet även om man tänkt byta. Sedan känns som man säger emot sig själv lite? "Hej Mikael, Istället för att skicka dig ett kvitto på gratis webbhotell imorgon kommer vi att skicka dig en uppsägning. Att du förolämpar oss/mig i privata mail kan jag ta men vi kommer inte finna oss i att du gör som du gjort på 64bitar.se även om jag förstår din irritation." Där handlar det om anledningen endast för att dom skrivit om det offentligt inte om hur man sagt på mail Sedan "Anledningen till uppsägningen är inte enskilt att Skandinaven väljer ett skriva om sina erfarenheter vilket han förstås har rätt att göra utan snarare den ton och de ord/uttryck som använts i kontakten med oss." Där nu säger du här att det inte handlar om vad som skrev offentligt utan om vad som skrevs i mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Patrickweb: Vet du hur lång tid det var mellan de där mailen? 1 timme och 9 minuter. Från att jag får gratis webhotel livet ut till att jag åker ut.
Det ENDA jag kan tänka mig att det beror på att när han nämnde gratis webhotel som kompensation och alla andra hans kompensationer varit SKÄMT när de varit som bäst, var att jag bad honom att skicka det den exakta formuleringen för det där. Kommer om 10 min säger han. 3 timmar senare ringer jag och frågar om han formulerar noga, eller om han helt enkelt sket i det. Jag använde ingen stark ton. Det har jag bara gjort en gång, och det var när han sade upp mig. Däremot tänker jag under tiden vi ser till att koppla över siterna till nya hotel visa honom vad JAG menar med otrevligt språk. Dock inte i onödan. Bara där det behövs... ![]() Jonny: Igen, tack för tipset om språket, men när han beter sig som han gör... det är svårt att skriva bra när man har mer adrenalin än något annat i blodomloppet! Jag vet inte hur man bär sig åt rent praktiskt för att driva webhotell, men att låna en jurist för att skriva ett standarddokument kan väl knappast vara dyrare än den billigaste servern? Om han har stulit text från dig ska han ha skit för det. Punkt. Finns det inloggningsscript och sådant som han möjligen kan ha stulit också, eftersom han visar en HELT FANTASTISK oförmåga att fixa till dem? Nu är jag kanske onödigt elak, men när man påpekar fel så låter han antingen bli att svara, eller så fixar han dem inte, fast han säger att han ska. Det han är bäst på är att skicka fakturor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Skandinaven, inser du inte att du ganska lätt kan framstå som korkad och hämndlysten när du bedriver den här typen av kampanjer? Det är inte bara ditt språk som kan få dig att framstå som en tonårig, hormonstinn tangentbordsrambo utan även förmågan att upprepa samma saker om och om igen.
Använd ett vårdat språk och tänk igenom texten så att den klart och tydligt framhäver dina åsikter och de relevanta fakta du har. Det ger mer effekt än att skriva i affekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag försöker, tro mig, men när han äntligen kommit med en vettig kompensation helt sonika talar om för mig att jag inte är VÄLKOMMEN ALLS nästan direkt efter så blev jag bara så...
Oki. Jag lyssnar. Jag tar det lugnt. Vad borde jag göra? Att ringa och tala med honom har inte funkat. Ska jag ta min website och göra den till en lista över vad som gott snett helt enkelt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Ta de pengar han erbjudit att betala tillbaka och byt webbhotell. Svårare än så är det väl inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte bara byta hotell och gå vidare med livet?? Du kommer mest troligt varken
få ngn ersättning eller bättre nattsömn för att du publicerar händelsen. Man får helt enkelt låta det bli en lära i livet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|