FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Håller som bäst på att köra igång en verksamhet med lite försäljning över nätet, hade tänkt att ge kunderna möjligheten att betala med kort samt via direktbetalning via sin internetbank, vi använder oss av Handelsbanken. Hade också tänkt använda Samport som PSP då jag läst mycket positivt om dom här. Nu till problemet, vid direktbetalning behövs som jag förstått det ett avtal med varje bank, hur dyrt och invecklat är detta? Vet sen tidigare att Handelsbanken skulle ha 6000:- i startavgift för denna tjänst, om man då vill få med SEB, Nordea och FSB så blir det ju en del pengar (även om man helt bortser från strulet att fixa avtal och förhandla med varje, konto i varje bank, osv..) På grund av detta funderade vi istället på använda oss av Pay&Read, men blev osäker då dom har rätt stora avgifter (om man som oss) kommer sälja främst lite dyrare varor, har också läst att man kan få vänta på utbetalning av pengar och funderar lite runt deras ekonomiska läge, Creditsafe rekommenderade mig att undvika att göra affärer med dom överhuvudtaget, deras kreditvärdighet där var 6 av 100. Likaså för Payer såg det mindre bra ut. Skrev avtal med Acme i vintras så vi är lite försiktiga nu. Såg att vissa mindre företag kör med "förskottsfaktura", funkar detta bra och hur uppfattas det av kunderna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen hade jag hellre avvaktat eller vänt mig någon annanstans är att välja förskottsfaktura.
Hade jag varit du hade jag nog valt att antingen skicka mot postförskott, eller kolla upp mer med inlösenavtal. Väljer du Samport hjälper de dig säkerligen med kontakter och mer information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tanken var att implementera kortbetalning samt direktbetalning, om man vill ha direktbetalning (inlösenavtal) mot FSB, SEB, Handelsbanken och Nordea, vad blir den totala installationskostnaden (ca) för detta? Någon som vet?
Har pratat med Samport dom hade inga upplysningar att ge rörande bankernas avgifter för inlösenavtal. Postförskott är lite jobbigt med returer, har tidigare erfarenhet av detta.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|